And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

donderdag 1 november 2007

Foto's van de voorbije dagen

Vrienden en vriendinnen, ik heb uw hulp nodig.
Het zit zo:

Op 27 november 2007 moet ik in de Fakbar Letteren (Blijde Inkomsstraat 11, 3000 Leuven) mijn hele muziekkennis (en het hele repertoire aanwezig op mijn computer) om "plaatjes te draaien" op de thema-avond, samen met de heer Bert Tops. In dit geval "Koude-Oorlog-Avond". Al bij al wilt dat zeggen: muziek van 50's tot 90's(begin 90's. We willen geen marginale rotzooi zoals Saturday Night van Whigfield (wat '95 is overigens).
Welnu, ik heb gehoord dat er die dag een muur zal geconstrueerd worden (voor de Historianen en fakbar-letteren-bezoekers: op dezelfde plaats als de tussenmuur vóór de renovatie-werken).
Om middernacht zal deze muur hetzelfde lot ondergaan als de muur die op 9 november '89 viel (weg ermee!).
Deze symbolische daad MOET natuurlijk ondersteund worden door een bijpassend nummer. En daar heb ik wat hulp bij nodig. Vooral dan aangezien het aanbod aan nummers zo extensief is dat ik zelf geen idee heb wat ik zou kunnen gebruiken.
Om maar enkele voorbeeldjes te geven: "Another Brick in the Wall" van Pink Floyd, "I Want to Break Free" van Queen, "Keep On Rockin' In the Free World" van Neil Young, etc etc
In eerste instantie leek "Deutschland Über Alles" nog goed, maar dat is net iets tè hè :P.

Maar zodus, indien u wilt mag u in de comments nog wat suggesties aanreiken. Bert reikte nog "Wind of Change" van The Scorpions" aan, maar ik 'denk' dat dat misschien iets te sereen is.
Ach, laat iets weten. Doe mij ook n's een pleziertje, ik zal u er heel dankbaar voor zijn!
En natuurlijk verwacht ik u allen de 27ste in de Fak!

Ok, de blog wacht. Daar gaan we maar weer :)

--------------------------------------------

Excursie doorheen Leuven, ik had een van m'n fototoestellen mee. Enjoy!
Stuk van de bibliotheek van Leuven
Achtste verdieping van het Letterengebouw (Erasmushuis, Blijde Inkomststraat numero 21, 3000 Leuven). Op zoek naar het Spook van Letteren.
In de verte de Sint-Pieters Kerk. Stichting in 986 en daarmee de oudste kerk van Leuven.
D'Aa Met (De Oude Markt). Redelijk donkere foto (het begon dan ook donker te worden ^^).
De befaamde (en beruchte) kotmadam op de Oude Markt. Waar is de tijd (drie jaar geleden of zo) dat we ons naast haar vleiden om het vrouwelijk schoon dat voorbij kwam grondig te bestuderen ^^.
De Blokhut. Mijn eerste pint. En dan bleek het nog Jupiler te zijn ook :D
Eerlijk gezegd pure schaamte van mijn kant, als Stella-liefhebber.
Een van de aula's van de Valck. Al jarenlang ons favoriete speelterrein. (en ja, dat is Benny daar vanvoor).
Fun with lasers. "Kijk Benny, dan ben je een èchte Hindoe!"
Dames, dit zegt héél waarschijnlijk meer dan genoeg :P



Dit voelt zo bekend aan...
Mijn "acte de présence" vooraan smaakte naar meer.
Het station.
En langs de andere kant.

En dat was het dan weer. Berichtgeving over Halloween volgt nog in de volgende Blog!

Geen opmerkingen: