And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

zaterdag 5 januari 2008

tweeduizend en acht

De tijd begon te dringen voor een nieuwe blog. We zijn nu eenmaal al vijf dagen in het nieuwe jaar en een slecht ingezet nieuw jaar is (zogezegd) een reflexie op hetgeen er in het hele jaar zal gebeuren.
Vooreerst wens ik iedereen natuurlijk een schitterend 2008 met vrede en vriendschap, en nog zo van die bullshit die iedereen zegt, van het stokoude tante nonneke tot de peuter die pas kan praten en de "zogenaamde" Nieuwjaars-spirit er met de paplepel ngepompt krijgt.
Al bij al is zijn de twee feestdagen (oud en nieuw) dagen waarop veel gegeten en gedronken wordt, en om middernacht de drie kussen gegeven worden. Noem mij gerust opportunist, maar ik neem ze graag in ontvangst. Behalve dan de zogenaamde wurgkussen waarbij de tegenpartij u rond de nek vliegt en uw luchtpijp secondenlang afsnijdt (ik... krijg geen... lucht meer... eeeerghhhhh).
Maar goed, het hoort er uiteindelijk bij.
Bij een nieuw jaar horen goeie voornemens. Ikzelf zie niet echt het nut in van zo'n concept, maar het is nu eenmaal een traditie. Aldus, mijn goeie voornemens voor het nieuwe jaar:

Vooreerst het voornemen om opnieuw af te vallen in dit nieuwe jaar. Sinds mijn testen bij ABL* zijn er weer wat kilo's bijgekomen die er gerust weer afmogen. Niet dat ik persé de "stud" wil uithangen die graag met z'n lijf staat te pronken, maar ik weet dat ik met wat kilo's minder dat soort volk er met gemak vanaf loop in een wedstrijdje.
Daarnaast natuurlijk een goeie job, eindelijk een plaats bij de Belgische Krijgsmacht en goeie vooruitzichten voor de toekomst.
Een jaar waarin ik De Code blijf eren. Zo'n beetje als Hector in Troy (die middelmatige Hollywood-film uit 2004): "All of my life I have lived by a code and the code is simple: honor the gods, love your woman and defend your country."
Familiebanden die opnieuw aangehaald moeten worden en eindelijk iemand vinden met mij mee wil gaan naar Duitsland, zodat ik eindelijk nog een keer het huis mag zien waar ik 8 jaar lang in gewoond heb.
-> zijnde Händelstra
ße n° 9, te Lüdenscheid (Nordrhein-Westfalen).

Bekijk ook even dit
en klik ook even verder op "Kwartier de Leie" en daarna op "6 TTr". Want al die stukken heb ik zelf geschreven (en trots dat ik daarop ben!).
Duitsland... het land van de sprookjes (naast Denemarken), de talrijke bieren en daaruit volgende feesten(wie das Oktoberfest in München!), het Schwarzwald (met de daarbijhorende klinik!) en natuurlijk, het meest representatieve voor Deutschland:
Derrick!
Over nostalgie gesproken, mijn jeugdige lezertjes!
Het doet goed te weten dat ik het einde vande Koude Oorlog van wel heel nabij heb meegemaakt. Damn commies.

Maar zodus: Ik wens iedereen het beste voor 2008

--------- Voor de niet-Army-geïnteresseerden -> Sla dit stuk over!!! ---------------

"Army Strong"
De nieuwe (2006) PR-campagne van de US Armed Forces, oftewel nieuwe propaganda om nieuwe jongens en meisjes naar Afghanistan en Irak te sturen.
En alles zit erin: actie, spanning, de saluerende veteranen, de stars & stripes die lustig staat te wapperen.


Pure sappige Amerikaanse propaganda

En toch...

Die muziek, die beelden. Goddamn, dit is zo fucking geil. I WANT THAT!!! Grmbl
Dit is een van die typische commercials die nèt dat tikkeltje meer hebben. Meer dan ABL alvast (en nee, dat staat niet voor Analytisch Biochemisch Laboratorium. Kijk gerust even op google).
En opeens moest ik denken aan die andere Amerikaanse commercial, van een paar jaartjes geleden (geen idee meer of het begin Afghanistan of begin Irak was).
(link)
Waarom zie ik dit in België toch niet gebeuren... Tenzij heel zo'n luchthaven bestaat uit Vlaams Belangers, aangezien dat zowat de enige partij is die nog volledig positief staat tov de Belgische Krijgsmacht (oh, de ironie). Mais soit, Ik ben blijkbaar echt zo'n army-propaganda-filmpjes-fetishist.
En dan hebben we nog de communi... de Russen: link
Natuurlijk weer zo conservatief als... als... ja, als iets conservatiefs hè ;)
Bloemetjes, vriendinnetje en veel geld want het Russisch leger betaalt fenomenaal goed!
Hopelijk bespeurt u daar mijn vleugje sarcasme?
En dan hebben we nog de Britten natuurlijk. En eerlijk gezegd maken die hun dingen wel kwalitatief. Kijk zelf: link of link
Maar de meesten die mij kennen weten wss al wel dat ik een boontje heb voor "The British Armed Forces".
Het enige dat ik over de Belgen vond, was dit filmpje van de SGF (Special Forces Group - de Belgische elitetroepen)


Maar ok, dat hebben we dan ook weer gehad. Deze blog is niet bedoeld om heel mijn militair gedachtengoed ten toon te spreiden, maar af en toe moet ik ook wel n's ontluchten. Zeker nu het nieuwe jaar begonnen is. Ik dacht nog een stukje te schrijven over de Russische aanwezigheid in Tsjetsjenië, maar dat hou ik wel tot een volgende keer ofzo.


-------Lees alhier verder!!! --------------------

Laatste nieuwe bedenkingen in het nieuwe jaar:

  • American Pie 6 (Beta House): Ik heb mijn gehalte "tettn" en "premature ejaculaties" wel gehad voor een paar dagen.
  • De nieuwe website van de VRT-nieuwsdienst: Blijkbaar zetten ze momenteel kleurenblinde debielen in voor het design.
  • De nieuwe Minister van Defensie (de Crem): Iemand die instaat voor de Belgische Krijgsmacht, maar zelf nooit de dienstplicht vervuld heeft. hmm.
  • "Educeren" is geen correct Nederlandstalig woord
  • Timotheus, nog veel succes met het achternajagen van uw laatste nieuwe vlam ;)
  • En nog veel succes aan mezelf alvast.

Ok, genoeg voor deze keer ;)

ciao ciao

En alvast geluk met de examens iedereen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe zit het met het politie avontuur?

Lawrence zei

Cva hè. Cva.
En, gij ook nog altijd in goede gezondheid?

Anoniem zei

Ik zit precies toch liever in the US army dan int abl :p

Gert
www.denbeste.be