And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

dinsdag 11 september 2007

Somebody wrote me a nasty letter...

Maandag 10 september 2007
Twee freaks maken een uitstapje.
"Naar waar?", vraagt u zich waarschijnlijk wel af...
Naar de gemeente Liedekerke, gelegen op de grens tussen de provincies Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen. Voor een juistere situering: ligt bijna vlak aan de E40. En natuurlijk kregen we in Brussel weer maar n's te maken met file. Dat, naast het feit dat Brussel nogal hectisch is wat betreft afritten ed., maakt dat ik er op een doordeweekse dag met tegenzin kom. Maar soit, het was de moeite wel waard. Overigens ook de eerste keer dat ik persoonlijk(!) met GPS gereden heb. Ik kan alvast verklappen voor degenen die het nog niet gedaan hebben: het is een belevenis op zich. Enige minpunt was dat dat ding constant zit te commanderen. "Binnen driehonderd meter sla linksaf." En dan driehonderd meter later "Sla linksaf". Na een tijd is er dan ook wel dat gevoel van "ok, got it!! Grmbl." Straks zou ik nog moeten salueren voor dat ding ook nog :P
Mocht uw curiositeit al geprikkeld zijn, en mocht u zich al vragen beginnen stellen over het "waarom" van dat uitstapje: Het is wat te freakish daarvoor. Maar ok, voor de geïnteresseerden wil ik de uitleg wel doen. De rest (zoals het beetje blauw, rode, streepje groene, fuchsia roze meisje) kan dat deel dan gerust overslaan.

--------------SLA DIT DEEL OVER--------------

Afspraak gemaakt met een individu genoemd "Taylor" (callname), die over de jaren heen een uitgebreide Viëtnam-collectie heeft weten te verzamelen. Een van de enige in België overigens. Ze was indrukwekkend. Freak 2, die we in dit geval "Heer Timotheus" zullen noemen, kan dat heel waarschijnlijk beamen. In tegenstelling tot verzamelaars van Wereldoorlog II-dingen, waarmee in België praktisch naar uw hoofd gesmeten wordt, was dit allemaal import. ALLEMAAL! Rechtstreeks uit de States. Hij noemde het met recht en rede een "belegging", want wat daar lag was een fortuin. Hoe zot kunt ge zijn... Maar respect ervoor. Een heel aparte hobby, en wij hebben ervan genoten. Helaas heb ik 'm niet kunnen overhalen om er een museumpje van te maken :P Helaasch helaasch. Eigenlijk heb ik gewoon honderduit zitten blablabla'eren. En dat terwijl Timotheus achter mijne rug maar zat te grijnzen. Het kieken. But anyways, we did have some fun.
Voor de geïnteresseerden hier nog zijn website: MVcollection

----BEGIN VANAF HIER TERUG TE LEZEN----

Vandaag weer iets nieuws ontdekt bij de hond (jaja, zelfs na drie jaar leert een mens nog iets bij over zijn huisdieren). We hadden juist spinazie-puree met spare ribs gegeten, en natuurlijk kon de hond niet achterblijven, dus gaf ik hem een ribbetje. Ik vroeg me af waarom hij er niet onmiddellijk begon aan te bijten, en naar buiten wou, dus volgde ik hem maar naar buiten. Hij begon vlak aan de struiken te graven, en jawel! dat been te verbergen met z'n snuit. Ik moet er al geen tekeningetje bijmaken dat een witte hond in combinatie met bruine grond niet bepaald het meest appetijtelijke beeld geeft :)
Maar ok, ik vond het zo leuk om te zien dat ik hem nog twee andere ribben gegeven heb. Instinct aan het werk. Ik had er foto's van moeten nemen. *Shit*

Shooter gekocht op dvd. I can't help it. Ik hou van kwaliteitsfilms, maar om een of andere reden vind ik de films van Antoine Fuqua (Training Day, Tears of the Sun, King Arthur, ...) gewoon cool. Voor degenen die m n's willen lezen: be my guest.




Ook nieuwe muziek! Nasty Letter van Otis Taylor. Voor degenen die zich afvragen wat voor soort muziek dit zou kunnen zijn: Dit is wat men noemt "blues". En goeie ook!



En hop, luister, kijk en have a nice day ;)
Peace out!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beaam!

Lawrence zei

Volgende keer Denise erbij ;)
Dat zeg ik ervan!