And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

dinsdag 4 september 2007

Previously... on Lost

Zoals u ziet is de Blog-foto eindelijk aangepast. (en ja, anoniem nummer 1, ik weet dat ge ze niet schoon vind. sorry daarvoor ;) ).

86 dagen zonder regering. Een nieuwe mijlpaal in de Belgische geschiedenis.
Volgens Yves Leterme zal de regering heel waarschijnlijk binnen de twee weken gevormd zijn. Laat ons hopen dat hij in dat geval niet de Brabançonne gaat beginnen zingen. De controverse zou opnieuw fel oplaaien.
Ondanks het feit dat zijn running naar het premierschap er nog altijd is, en hij daarnaast ook nog n's een sympathieke kerel is (of er tenminste toch zo uitziet), vind ik hem niet capabel genoeg om op die positie te staan.

"Apparemment, les francophones ne sont pas en état intellectuel d'apprendre le néerlandais."


aiiiiiii. Zo gaan we de Walen ècht te vriend houden. En dat is SARcastisch bedoeld!
Ach, en daarnaast had Benny gelijk ivm Vlaams belang en Lijst Dedecker. Die staan nu aan de zijlijn rustig af te wachten, met haviksogen, wachtend op eventuele herverkiezingen om dan hun slag te slaan. Hij had ook gelijk (ja Benny, ik ben u hier fameus credit aant geven ;) ) dat in dat geval die twee partijen redelijk wat zieltjes zullen kunnen ronselen. En dan, dan zitten we met de miserie. Ik weet nog hoe in het vierde middelbaar onze leerkracht geschiedenis ons bewust wou maken van de Belgische politiek door ons een keer voorlopig te laten stemmen. Vooraf natuurlijk even simpel uitleggen hoe die partij-punten in mekaar zitten, en bij VB was het iets in de zin van "alle dagen in uniform naar school". Het kan sommigen misschien wel verrassen, maar ondanks het feit dat het leger mijn dada is, ben ik over het algemeen tegen een te grote uniformisering.
Maar waar waren we... Het zieltjes ronselen. Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar een regering waarin de rechtsere partijen (dus de rechtse kant van rechts) aan de macht zijn... nieje nieje nieje. Niemals!!!, mochten ze dat beter verstaan.



Anyway, genoeg politiek gezever vandaag. Het moet nog plezant blijven.

Verrassend nieuws: Google Earth heeft er sinds de nieuwe versie 4.2 een "flight simulator" functie bijgekregen, alsook de mogelijkheid om sterrenbeelden te bekijken.
Zo'n dingen zijn leuke hebbedingetjes, zeker als het allemaal nog op en top gratis is.

http://earth.google.com/download-earth.html

De flight simulator is te openen door op ctrl+alt+A te drukken. Opstijgen is alvast geen sinecure.
En genoeg met de sluikreclame.



Het schrijven van een blog om de zoveel dagen is gezonder. Relaxter. En zo willen we het ook natuurlijk. Geen druk van buitenaf. Gewoon lekker schrijven wanneer de zin er is. De voorbije dagen waren niet bepaald hét van hét. Paar daagjes Leuven, gelezen, geschreven, dat soort zaken. Proberen de tijd te vullen.
Momenteel zijn er twee kandidaturen weg, een naar de federale politie en een naar Securitas (Solutions through people, blablablah). Momenteel ben ik nog altijd bezitter van een bewijs van goed gedrag en zeden, wat zou moeten insinueren dat ik een goede en zedige jongen ben. Tijd om te grijnzen. *Grijns*
Geen idee of het ooit iets zal worden. Het was niet bepaald de dingen die ik in m'n leven voor ogen had, maar hey, it's an adventure. Get used to it. En het is alvast beter dan een heel leven lang u staan af te vragen waarom gij op de plaats moet staan waar onderdeel XO501 op PZ699 moet geplaats worden (met alle respect voor die mensen natuurlijk).
Eigenlijk heb ik mij nogal onverhoeds in dat Securitas-avontuur gesmeten. Het was pas toen de kandidatuur opgestuurd was dat ik de bedenking kreeg van "zijn het meestal niet de security-agentjes die door James Bond uitgeschakeld worden?"
Zover denk ik dus al.
Freak.


Nieuw seizoen Lost bezig. Ikke blij. Hoewel ik de afleveringen heel waarschijnlijk in streaming ga bekijken.
Maar het voelt alvast geweldig om terug te mogen horen dat "Previously... on Lost".
Damn, geweldig. Hoewel de verhaallijn tijdens seizoen twee fameus begon te slacken. Heb lange tijd niet meer gekeken. Net laatste afleverigen van van seizoen 2 gezien. My god, Ana Lucia sterft. En ik vond die nog zo cool. Manwijf met momenten, maar gewoon cool.
favoriete characters: Jake - Desmond - Kate
Don't ask why.

------------------------

Nieuwe muziek van de blog wordt wéér maar n's iets anders.
Music of the Night van The Phantom of the Opera van Andrew Lloyd Webber. Heb deze musical ooit nog live gezien, in Londen. Heel lang geleden. Ik ben er om een of andere reden opnieuw op gestuit, en ik moet zeggen. dit is wel een prachtig stukje gezang. (oh god, I'm turning emo).
Anyways, luister en geniet voor de volle 5:38 minuten.



Have fun, allen.

Geen opmerkingen: