And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

zaterdag 27 oktober 2007

Dawn of the Schacht

Vandaag Heeft "The Dog of War" drie dingen te vieren:

1. We zitten reeds aan de 43'ste blog sinds 4 juni 2007. Dat is al bijna een half jaar "gezever van een verwarde geest" (en veel gezever ook me dunkt).
2. We hebben de de grens van de 1500 bezoekers overschreden. Natuurlijk kunnen we dit wat relatief nemen. 1500 bezoeken staan niet gelijk aan 1500 individuen, maar hey, het is toch al iets.
3. Gisteren werd de dag afgesloten met een totaal van 116 bezoeken, wat het dagrecord van 86 ruimschoots ingehaald heeft.

En dat vraagt toch om een beetje celebration, hè.



Het merendeel van de bezoekers blijft raar maar waar zelfs terugkomen, ondanks het pseudo-intellectualisme dat onverwijld tentoongespreid wordt in deze blog. Tss tss.
Mais soit, back to the job. Entertainment über alles.

Den doop... den doop...Hij was weer goed dit jaar. Ik kan slechts gokken hoeveel schachtjes er dit jaar zich gewillig lieten dopen. Een stuk of 60 vermoed ik, wat toch wel enigzins "waw" te noemen is, als we vergelijken met vorig jaar ofzo. Mensen zouden zich natuurlijk wel kunnen afvragen van "Maar Lawry, waarom doopt gij mee? Gij zijt toch geen student meer?"
Wel, om onmiddellijk iedereen goed geïnformeerd te hebben: Ik heb mijn doopdiploma drie jaar geleden gehaald (2004-2005). Dit diploma blijft, itt sommige andere kringen, levenslang geldig. Zolang ik dat diploma bovenhaal, mag ik meedopen. En eerlijk gezegd ben ik wel van plan dat nog zolang mogelijk te doen, uit puur traditiegevoel. Of althans toch tot ik getrouwd ben ofzo, en ik veel te hard onder de sloef lig thuis.
En jawel, ik heb geviseerd. In eerste plaats de lieve en sympathieke Evi Wienants (als haar naam zo geschreven wordt tenminste), uit naam van Tim. Het was al koud buiten, en ik heb nog een karton melk uitgekapt in haar hemd ook nog, dus ze moet het echt wel heel koud gehad hebben (maar geen probleem, het was helemaal aan het einde van de voorstelling). En ja... het eitje dat ik in haar decolleté heb laten glijden... Ik hoor weer commentaar in de zin van "ge hebt dat eitje toch goed verspreid met beide handjes zeker?? *wink wink* Maar helaas, beste (mannelijke) vriendjes, dat heb ik niet gedaan. In eerste plaats omdat het ongepast is een dame op zo'n manier te behandelen (hence the title of "Eeuwige Naïeve Held"). Anderzijds heb ik op het dinertje van een week en half geleden Pieter twee eer niet in de ogen gekeken bij het klinken (oorspronkelijk Tsjechische traditie), waardoor ik toch al 14 jaar slechte seks ga hebben, dus wat maakt het uiteindelijk uit :P
En ja Tim, ik heb helemaal op het laatste haar hoofd nog versierd met een hoedje van boterham met hondenvoer, dus job wel héél well done! You owe me a pintje, mate ;)
Ok, daarnaast heb ik de heer Pieter Bollen wel lichtjes geviseerd, maar dat was gewoon omdat meneer eerlijk gezegd zich met momenten niet echt schachterig gedroeg. Heb nadien nog gehoord dat hij meedeed uit "sociale druk", but who the hell cares. Ik heb hem de verrassing van z'n leven bezorgd door op het laatste hem een boterham met vloeibare bakboter in het gezicht te drukken ("niet tegenstribbelen, ge krijgt er toch van!")
Het enige spijtige aan de doop was dat de traditie van het "toespraken houden op de trappen van het stadhuis" er dit jaar niet bijzat wegens zogenaamd 'tijdsgebrek', maar ach, volgend jaar opnieuw hè.
Enkele foto's uit de oude doos (zijnde 2004, mijn doop)

Bol, tegenwoordig te vinden in Österreich, toen met zijn toespraak op de Grote Markt. Het had te maken met homo's, dacht ik. (hmm?)
PICT0055

En ik natuurlijk
PICT0077

hah, dat waren tijden :P
De douche bij ons thuis heeft nog zéker een week nageroken naar de look :P (en nee, schoonmaken hielp echt niet).

Maar bon, dat is het zowat het spannendste wat er in de voorbije paar dagen gebeurd is.
Om even het entertainment-gehalt van deze pseudo-intellectuele-blog even naar omhoog te halen, alhier de South Park-episode "Scott Tenorman Must Die". Waarom? Omdat ik jullie allemaal graag zie!

http://allsp.com/s5/1.html

Anyway, bij de volgende blog komt alweer nieuwe muziek, dus stay tuned!

Cheers!

Geen opmerkingen: