And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

woensdag 24 oktober 2007

Damn French

Rapportage gebeurtenissen 23/10/2007

Een dag als alle andere. Buiten dan het feit dat ik en Whitey (Timotheus) wederom een mini-roadtrip gedaan hebben om onze status als freak nog wat extra in de verf te zetten. Aldus reden wij om kwart voor elf 's morgens vanuit Leuven richting Mons (Bergen). Alles bij mekaar zo'n kleine 80 km.

Daar aangekomen hebben we eerst zowat een uur rondgereden, op zoek naar de plaats waar we moesten zijn (te danken aan het missen van een idioot kleine afslag), om daarna maar te beslissen eerst iets te eten voor we op ons doel zouden afgaan.
Frieten met een broodje zijn altijd iets geweest dat ik beschouwde als "abstract" en "onfrietkot-achtig", maar het viel goed te eten.
Desondanks... abstract (en te dik gesneden frieten!).
Maar aldus, nadien was het tijd voor het grote werk en trokken we vol goede moed (en volgegeten), naar onze bestemming

Airsoft One
Impasse Montenez 1A
7000 Mons

Alwaar wij veel meer geld uitgaven dan wij oorspronkelijk van zin waren.

-------------------Voor de Freaks --- Al het andere volk: sla dit deel over

We hebben er zowat uur (n half?) binnen rondgewandeld. Het aanbod was niet zooo fantastisch groot, maar ik heb de liefde van m'n leven gezien. Een Remington M870 (G&P). Heb het ding in m'n handen gehad, en ik wist onmiddellijk dat het dit zou worden. M'n liefde voor shotguns heb ik altijd al gehad (begin ik echt een redneck-personaliteit te kweken?), dus eerlijk gezegd ben ik boven budget gegaan en heb ik maar de stap genomen om hem te kopen.
ff een fotootje dat ik daarnet genomen heb (kelder)

Prachtig ding. Stevig, zwaar genoeg en my god, ik sta er stoerder mee dan ik ooit stoer heb kunnen staan 8)
Maar ok, genoeg over die van mij. Whitey zocht voor zichzelf in eerste instantie een G36 Rifle-versie, maar die bleek "op"te zijn. tegenslag, hoewel ik de rifle-versie zelf nog beschouw als "yuck".


De Kurtz-versie bleek dan weer niet naar zijn smaak te zijn, en de C-versie al helemaal niet (vraag me nog altijd af waarom). Uiteindelijk zowat heel de etalage afgegaan, veel dingetjes vastgehouden (KAR-98, joepie). En dan, tenslotte, na heel lang nadenken, besloot Timotheus dat het tijd was om zichzelf de goeie ouwe MP5 aan te schaffen. Beter zo.
Deze, maar dan met vaste stock (sorry Tim, vond op het eerste zicht geen andere foto)
Als de kinderen maar content zijn hè. En het is een schoon ding. En het werkt goe. En Yippi-Ki-Yay motherfuckers!!!


-------------------U mag vanaf hier opnieuw verderlezen ---

Aldus vertrokken we weer vol goede moed huiswaarts. Hoe we het hebben gedaan, geen idee, maar opeens zaten we op de autosnelweg richting Frankrijk. Wat we uiteindelijk pas te weten kwam toen Whitey het bord "France 3 km" zag staan.
Mijn plan was om heel even Frankrijk binnen te rijden, de eerste beste afrit te nemen, om te draaien en terug te rijden. Het enige punt waar we geen rekening mee gehouden hadden was de Franse douane. En to be honest, voorbij een douane komen met een koffer vol spullen die op zich niet bepaald onschuldig lijken... wel eh... u snapt het punt wel.
Eerste gedachte bij het zien van de douane in de verte: "God, ge zijt ne klootzak".
Aan de douane aangekomen:
Douanier: reisreden?
Ik en Tim: we willen hier afdraaien om terug naar België te rijden.
Tim: Richting Brussel
Douanier: Ge weet toch wel dat in die richting Parijs ligt?
(ok, op dat ogenblik kon ik al lichtjes mn lach niet meer inhouden)

Douanier: Ok, zet uw auto maar aan de kant.
(auto aan de kant gezet)
Douanier: Doe die koffer maar open.
(koffer wordt opengedaan)
(Douanier zoekt even door de koffer en vindt een van m'n Cobra PMR's (walkie-talkie?). Nog altijd geen probleem.)

Dan zoekt de Douanier op de achterbank en vindt daar ons speelgoed. En op dat ogenblik... roept hij een deel van de troep douaniers erbij, zodat we even later met een stuk of 10 douaniers rond ons staan. Tim is op dat moment vollop bezig uit te leggen wat alles juist is. Ik zie er op dat ogenblik wel de grap van in :P
De douanier wil ook ff stoer doen door met m'n shotgun rond te paraderen.
Ik wil mezelf echt niet afvragen wat de mensen gedacht hebben die met hun auto's voorbij ons reden, maar wat ik wel weet is dat we foto's hadden moeten nemen :P.
Ik hield wel ten alle tijde zowel m'n ID-kaart en de factuur bij de hand, mocht er iets gebeuren. Maar ik ken de regelgeving omtrent dit soort dingen wel, dus we zaten op safe. En overigens, de douane had het nog nooit gezien, en was eerlijk gezegd heel geïnteresseerd in Tim's uitleg. Job well done lad ;).


Maar sjeez, ik moet Tim gelijk geven: Met mij beleeft ge altijd avonturen :P (of dat nu zo positief is, no idea, but God hates me).
Uiteindelijk zijn we toch nog veilig en wel aangekomen in Leuven.
Ik zet Tim af. Ik ben nog geen tien minuten onderweg... krijg ik telefoontje.
En jawel, Tim's portefeuille lag nog op de achterbank. DAT er ook weer maar n's bij, en dan is het dagje wel gevuld, niet? :P

But hey, that's what makes life interesting.

Daarnaast ook weer nieuwe bril, waardoor de "stoerheids-factor" ook weer extra gestegen is. (Buiten dan het feit dat ik opeens wat als snob overkom). Maar jah, ik weet het. Snob.

Oakley M-Frame. Love it. Punt.

Politiek:

Defensie moet opnieuw budgettair afslanken (en zoals we allen wel weten, gaat dat in eerste plaats onmiddellijk afslanking zijn van het personeel); en dit terwijl onze goeie ouwe minister van landsverdediging, de geachte heer André Flahaut snel even oaangekondigd het vliegtuig kan nemen naar Congo, waar dat ding nu aan de grond staat met technische problemen. Daardoor moet het contigent Belgische militairen dat nu gestationeerd is in Afghanistan, in drie gedeeld worden om met drie aparte vluchten terug te keren naar België. Voor u als gewone burger zullen die dagen waarschijnlijk niets uitmaken, maar beeldt u gewoon even in wat de families moeten denken.
Eerlijk? Ik denk er het mijne van.
Maar soit, dat is dus het afscheidsgeschenk dat we krijgen van nonkel André.

Heb even gecheckt wat de laatste "keywords" waren die mensen gebruikt hebben om op m'n blog te komen. Ik moet zeggen... wtf?

1. somebody wrote me a nasty letter (zie de blogpost over Otis Taylor)
2. fuchsia-roze-meisje
3. geile jody 21jaar (hè???)
4. nopens alain (nog meer hè???)
5. duitse soldaten liederen wo ii

en om het helemaal mooi te maken! :P

6. mrbushidoinzuidkorea.wordpress.com

Indien u die term opzoekt op google, staat mijn blog helemaal bovenaan, wat betekent dat mijn blog de meest frequent gelezene is. Ik moet aan Gooz royalties gaan vragen :D

Op het ogenblik dat ik dit schrijf, hebben reeds 1462 mensen de blog bezocht, of herbezocht. Bedankt daarvoor! En laat ons hopen dat de blog nog een tijdje mag doorgaan!(ondanks alle marginaliteit erin).

Okay, geen blog zonder filmpje, dus gaan we maar verder in de Harry Potter-hype. Ditmaal een heel geslaagde herwerking door Brookers, die gekend is als een van de meest bekende gezichten op Youtube. Enjoy.




En ok, om af te sluiten, nog een laatste foto. Ieren, ze kunnen er wel iets van!


Have a nice day, ya'all.

1 opmerking:

Anoniem zei

Was weer een avontuur hé ;-)
'k Wil trouwens corrigeren dat die G36K (=Kurtz) er gewoon ni was; anders was da misschien wel een optie geweest, want vind die nog wel cava (al blijft de rifle-versie natuurlijk nog de überbeste!)
Ik mis mijn MP5! Zo stom dat die bij u ipv bij mij opgeslagen ligt :( Kan ni wachten om haar nog eens vast te pakken :p
BTW, daarmee in verband: heb goed nieuws ;-) ...

Out.