And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

maandag 22 oktober 2007

FUBAR

Fucked Up Beyond All Recognition.

Ik kan me alvast wel voorstellen dat er mensen (en hopelijk fans) rondlopen die nieuwsgierig zijn naar mijn eerste ervaringen met de testen van de Federale Politie.
Awel, Dan zal ik u even uit uw lijden verlossen: het ging wel cava! In principe zijn iq-testen niet echt een probleem voor mij (haha, hoewel sommigen alvast wel het tegendeel durven denken :P). Het is nu vol ongeduld wachten op de resultaten, die ofwel deze week, ofwel de volgende zouden moeten aankomen. In dit geval niet met een telefoontje, maar wel met de post. En laat ons hopen dat ze hun werk is goed doen! Anders moet ik weer een belletje doen naar Brussel, en daar mis ik eerlijk gezegd de zin voor. Zodus: De Post, doe uw werk! (en laat mij niet in spanning wachten. Ik heb zo al een zwak hart *slik*).

Het was eigenlijk wel leuk om n's nieuwe mensen te leren kennen, hoewel alles eerst wel redelijk awkward* aanvoelde. Kom je binnen in de inkomhal/ cafetaria. Zie je tafels staan (anders zou het geen cafetaria zijn natuurlijk), vol met mensen in uniform (het was twaalf uur), met aan een tafel mensen die gewone burgerkleren (geen idee hoe ik het anders zou moeten noemen. Casual?) droegen. Laat mij alvast een ding zeggen: het voelt ongemakkelijk om als outsider in zo'n ruimte te komen. Iedereen zweeg aan de tafel. Ik heb echt een halfuur met het idee in mn hoofd gezeten van "zou ik nu iets zeggen, of zou ik gewoon zwijgen?" Tja, uiteindelijk gewoon gezwegen. Waarom ook niet. Ik ken hen niet, zij kennen mij niet. Ik zou zo n's voor onguur moeten versleten worden. Onguur mens dat k ben :)
Maar zodus, wel paar mensen leren kennen. Zoals het kereltje uit Brussel, met zijn net-vervallen strafblad en het litteken in zijn hand, waar ooit een mes doorheen gegaan was. Ik vond 'm persoonlijk wel lachen. Niet dat hij zo humoristisch was, maar gewoon die "stoerheid" die er vanaf straalde. Humor...
Maar ach, er zitten wel fijne misschien-toekomstig-collega'tjes tussen.
Natuurlijk mag ik ook de lieftallige Nederlandse jongedame met callname Puk niet vergeten, als misschien-toekomstig-collega aan de overkant van de grens. Oftewel, hoe een mens Vlaams aanleren eigenlijk nog wel fun is. :) Cheerio!
Als er mensen zijn die meer info willen over de flikken-tests, dan wil ik het er gerust wat meer over hebben in m'n volgende blog.

Zonet "Smiley Face" (2007) gezien. Officieel een van de meest marginale films die ik ooit gezien heb (niet slecht bedoeld). Laat het ons erop houden dat dit de lichtere versie is van Fear and Loathing in Las Vegas. Maar my god, onder invloed (van weetikveelwat) moet dit een geweldige film zijn! Allez, aanradertje voor een avondje scheef doen. Ok, en als (misschien) toekomstig flik geef ik blijkbaar al het goeie voorbeeld :D
But what're ya gonna do? Spank me?
Trailer alhier:


U ziet dat er op de rechterbalk twee dingen veranderd zijn. Ten eerste een nieuwe blogfoto, van 28 Weeks Later. Een knaller van een film me dunkt, maar ik ben altijd wat into zombie-films geweest. Ten tweede een heel bekende compositie van John Murphy, genaamd "In the house - In a Heartbeat". Ra ra ra, van welke film(s) zou het komen.

Okay, en deze vond ik nèt iets te geweldig om u te onthouden. Ik heb het zo al niet echt voor Harry Potter (sorry, ik mis enige sympathie voor dit bril-drangend individu). Gung-Ho!



* causing inconvenience

42 opmerkingen:

Benny Huyghe zei

My god, wat'n foto. Wat'n lelijke kleren trouwens ook. De enige die iets deftig draagt is Daniel Radcliffe, maar dat kostuum staat'm dan weer niet. Toch maar die tovenaarsgewaden zeg ik dan.

Lawrence zei

En aangezien ik in mijn blog mag zeggen wat ik wil:

*GAY*

Anoniem zei

Awel, Dan zal ik u even uit uw lijden verlossen: het ging wel cava! In principe zijn iq-testen niet echt een probleem voor mij (haha, hoewel sommigen alvast wel het tegendeel durven denken :P).

Hoe verklaar je dan je falen in de richting Geschiedenis?

Lawrence zei

Heb ik nooit gezegd dat ik fameus tegen m'n zin geschiedenis heb MOETEN doen?

Sjeez, had ik echt m'n zin mogen doen dan was ik al na jaar 1 weggeweest. Vooral het laatste half jaar kon het mij ècht geen bal meer schelen.
Mais soit, nu ik naar die testen aan het toe leven ben, heb ik het gevoel dat het eindelijk gaat zoals ik het wil.

En waarom... waarom post hier iedereen comments als "anoniem", want how the fuck moet ik daarop correct anticiperen? Zeg m dat ns even...

Overigens zou ik die zogenaamde "misinterpretatie" als belediging kunnen opvatten, maar ik laat het er in dit geval maar bij.

Benny Huyghe zei

Zijt ge daar nu weer ja, mr (of mrs.) anoniem. Gij zijt nog nergens in gefaald zeker? Laat dieje gast toch doen. Als ge zelf'n beetje manieren had, dan zou ge u bekend maken, maar da durft ge dan toch weer niet. In ieder geval zijt ge in de lafaard uithangen geslaagd met grootste onderscheiding.

Anoniem zei

Nee, ik ben niet gefaald. Het stoort dat meneer hier de intellectueel zit uit te hangen terwijl dat iedereen van het 5de verdiep weet dat het niet zo is benny schmenny. Ik snap niet waarom ik me bekend zou moeten maken. Ik druk Lawrence enkel met zijn neus op de feiten en ja de waarheid zal kwetsen. Laat het bloggen, het zich uitspreken over politieke zaken e.d. alstublieft over aan de grote mensen.
Danku

Lawrence zei

Benny, sinds wanneer heb ik mij ooit iets aangetrokken van de mening van anoniemen. :)

Ik blijf gewoon gezellig doorgaan met de blog. Ik kan mijn fanbase moeilijk in de steek laten. En wanneer de heer Anoniem zichzelf kenbaar wilt maken, dan zal ik hem zeker en vast met vriendelijkheid en zachtheid behandelen. Het feit alleen al dat hij mijn blog leest betekent toch al iets hè ^^ (het charmeert zelfs dat zelfs intellectuelen hier langskomen in dit oord des verderfs)

En eerlijk gezegd, nu ik dit alles lees, heb ik al een fijn vermoedentje wie het zou kunnen zijn... Er ken maar enkele mensen met zo'n woordgebruik.
Yes

Lawrence zei

Overigens, ik respecteer anonimiteit, maar durf Benny nog 1 X namen geven en ik ben gedwongen om de functie "anoniem" te verwijderen. Dan zijn wij van het gezever af en zijt gij uw pleziertje kwijt. En dat zouden we toch niet willen zeker? ;)

Anoniem zei

Hmmzz.. als je je er zo aan stoort dan lees je toch gewoon niet meer!

Laat mensen gewoon hun eigen ding doen...
Als je niet eens respect kan opbrengen voor iemands mening, of dat nou dezelfde is als die van jou of niet, wie heeft er dan gefaald in het leven?

Benny Huyghe zei

Een mening hebben is één zaak, een persoon viseren omdat hij niet slaagt in zijn of haar opleiding is een andere zaak. Kwetsend? Ja misschien, maar voor zover ik Lawrence ken (en bij mijn weten is dat toch best wel goed), geeft dieje gast veel meer om andere zaken dan die opleiding. Het gaat hier meer om iemand respect bij te brengen. Overigens qua politiek e.d. heeft Lawrence ni echt domme opmerkingen gemaakt. Of ze al dan niet overeenkomen met uw politieke opvattingen is een andere zaak, maar dat is geen kwestie meer van intelligentie uiteraard. Bovendien is het met uw IQ ook niet al te denderend gesteld m'n beste "warmhartige samaritees", want het is niet "ik ben niet gefaald", maar "ik HEB niet gefaald". Even in eigen boezem kijken beste man

Anoniem zei

'Gij zijt nog nergens in gefaald zeker?' Ik zou ook maar in eigen boezem kijken beste Benny.

Bwa als je met termen begint als 'rechtse reet' vind ik dat nog al onrespectvol, boertig en lomp klinken.

Lawrence zei

Welcome to reality. De wereld waarin geen elfjes rondvliegen en alle sprookjesdieren in harmonie samenleven.
Get your shit together mate, want 1. U zit op MIJN terrein. En op MIJN terrein gelden MIJN regels. Het feit dat ge hier nog kunt posten, ligt volledig aan het feit dat het wat animo brengt in de comments hier.
2. Zoek n's wat support voor uzelf jong. ik vind het persoonlijk wat zielig staan dat ik kan rekenen op een hoop goeie vrienden waar ik op kan rekenen, terwijl gij hier op uw eentje mister "I make lame comments because I'm really frustrated because I can't get any."
Op zich vind ik het wel dapper, maar ik wil u heel graag gelijke kansen geven. Zoek gewoon een hoopje rechtse aars-neukers, en breng ze gezellig hier heen.
3. U bent de tricolore vergeten! Geen rechtse aars zonder een vlaggenmast met een tricolore die erin steekt. En al zeker en vast de druppeltjes bloed en glijmiddel niet vergeten.

Maar ok, aangezien ik graag wannabe-intellectueel ben, zal ik uw wensen respecteren, en in het vervolg "rechtse anus" gebruiken ipv "rechtse aars". Desnoods "rechtse poep", want dat klinkt schattiger.

Groetjes

Lawry

Anoniem zei

De heer Timotheus zou graag openbaar maken dat hij verstelt staat van de hypocriete houding die tentoon gespreid wordt door dhr. of mej. Anoniem. Zelf blaast deze weliswaar extreem hoog van de toren, maar tegelijkertijd laat hij of zij zichzelf lafhartig onbekend blijven. Deze houding is zo onkies dat dhr. Timotheus de stank hiervan tot bij hem thuis kan ruiken. Anoniem krijgt dan ook het dringende advies zich eens grondig te wassen, de goorlap. Een wondermiddel in dit geval is wellicht wijwater, aangezien dit de schijnheiligheid niet aantast.

Tot slot zou de heer Timotheus ook nog graag uiting geven aan zijn oeverloze enthousiasme om de effecten te bestuderen die een val van helemaal bovenaan de aula tot gans vanvoor tot gevolg heeft voor het menselijk lichaam. Gaarne zou hij deze test uitvoeren op dhr. of mej. Anoniem, die hierbij onvriendelijk verzocht wordt zich kenbaar te maken.

Met oprechte minachting,
uw dienaar

Anoniem zei

amaaai het is hier weer de moeite:p, ma sooit anoniem gaat uw frustraties ergens anders wat afreageren. LEAVE LAWRENCE ALONE:p mmm doet me terugdenken aan da legendarische blogfilmke:p
slukkess

Benny Huyghe zei

Alleen ga ik er nu wel ni voor bleiten (maar het filmpke was hilarisch). En even terug aan anoniem: ik beweer ook niet dat ik nog nooit ergens heb gefaald. Dat is typisch zo'n rechtse instelling: ge zegt iets als "het is niet ik ben gefaald, maar ik heb gefaald" en ze maken daar direct iets van in de aard van "Gij zijt nog nergens in gefaald zeker?". Typisch die Vlaams Belang strategie. Wat wilt ge nu ook, met die rechtse aarsmentaliteit. Verder sluit ik mij geheel aan bij de heer Timotheus.

Lawrence zei

Voor hetzelfde geld ist een linkse rat :)

Anoniem zei

Euhm Benny ik wees op de grammaticale fout die je daar maakte ;) Ik denk niet dat ik hier nog maar IETS gezegd heb van het Vlaams Belang, laat staan mijn sympathie voor die partij? Misschien om om je vermoedens nog wat aan te sterken: ik heb bij de laatste verkiezingen blauw gestemd ;) Ik mag toch vinden dat je met termen als rechtse reet e.d., dergelijke partijen nog meer in de slachtofferrol duwt, die ze maar al te graag spelen? Ik mag me toch ergeren aan het feit dat zulke woorden komen van iemand die, naar mijn bescheiden mening, niet echt een hoge opleiding heeft genoten? Comments, gelijk welke aard, waren welkom op deze blog, dacht ik?

Anoniem zei

Ahja en die support...ik kan me nog altijd zelf verantwoorden voor wat ik gezegd of gedaan heb, anderen daarentegen...

Lawrence zei

"Ik mag me toch ergeren aan het feit dat zulke woorden komen van iemand die, naar mijn bescheiden mening, niet echt een hoge opleiding heeft genoten?"

Wat weet u over mijn periode "voor" geschiedenis?

Maar anyways, om even iedereen ervan te overtuigen: Ik heb de Mensa IQ-test gedaan. De resultaten van deze test worden gequoteerd per 5. Met een minimum van 0 (vanzelfsprekend) en een maximum van 33.
Ik heb deze test als eerste opgelost (over een tijd van minder dan 20 minuten, zonder rekenmachine) en mijn resultaat lag tussen 25 en 30.
Daarna liet ik mijn vader dezelfde test doorlopen. Mijn vader die, of u het al dan wel niet weet, zowel industrieel ingenieur mechanica als burgerlijk ingenieur is, en in zijn leven gewerkt heeft als 1. leerkracht en 2. officier bij de Belgische Krijgsmacht.
Mijn vader scoorde op deze test tussen 20 en 25.

Daarnaast, om even alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen heb ik daarnaast nog n's op testmijniq.nl een extra "klassieke iq-test" gedaan, waar mijn resultaat op 117 afgemeten werd.
Sjeez, ik als idioot snap het zelf niet.
Maar ok anoniem, ge zult wel gelijk hebben. Iemand die in z'n leven latijn, economie-wiskunde en informatica gestudeerd heeft, kan ONMOGELIJK in staat zijn zijn eigen ongebreidelde mening te geven.
Ik zou meer VB'ers moeten uitnodigen op deze blog. Dan kunnen ze lekker het slachtoffer uithangen, doen ze toch al graag genoeg.
En ga jij je maar lekker ergeren m'n jongen. At your service.

Lawrence zei

Btw, voor mijn part zegt ge wat ge wilt. Zo komen er toch maar meer nummertjes bij op de counter van m'n m'n pageload, en dat streelt m'n ego.

Anoniem zei

Blijven 'hangen' int TSO, was het niet? Beginnen met Latijn en zo het rijtje aflopen tot beneden? Story of your life misschien?
En maar blijven zagen over het VB :) Als we niet meer ons gelijk kunnen halen, gaan we zeveren over ons IQ en vooral niet ingaan op wat ik zei (nl. dat je gebrek aan onder andere diplomatie je gebrek aan intelligentie nogmaals onderstreept, om het er nog even in te wrijven) :) Grappig kerel. Het moet toch serieus steken he, maar blijven jezelf verdedigen onder het motto "Ik ben wel slimmer dan de gemiddelde Jacky Lafon hoor". Ik ben niet overtuigd, Jean goossens en collega's waren niet overtuigd en zo ken ik nog een hele groep (die zich o.a. ook ziek lachen met uwe blog, vandaar mss het hoge aantal lezers).

Anoniem zei

Ja en dat ego is al zo gekrenkt :) Anyway veel succes met je opleiding tot flik, ik zou alvast beginnen onderlijnen in de cursus 'Hoe zet ik mijn kepie op?'. Zwaar vak naart schijnt :)

Anoniem zei

Zeg, Jan m'n voeten! Heeft er iemand jou ooit al vertelt dat je goed beantwoord aan het profiel "professionele eikel"? Nee? Hierbij is het dan wel gezegd. Trouwens, moest je op zoek zijn naar een goede totemnaam, iets in de aard van "lafhartige zak" zou uitermate geschikt zijn.
Als je dan toch op de man wilt spelen, als je dan toch (onterechte) steken onder de gordel wilt geven, heb dan tenminste het fatsoen om dat met open vizier te doen. Want het is oh zo gemakkelijk om in de anonimiteit van het internet andere mensen te beledigen. Het feit dat je van die manier gebruik maakt, zegt genoeg over jou. Schijnheilig, laf, hypocriet, zielig stuk verdriet!

Oh, en kom gerust eens af in Leuven. Je zal wel ergens in de buurt zitten. En ik heb wel zin om eens een woordje te, eh, spreken.

Anoniem zei

De individu 'Tim' is voor mij even onbekend als 'anoniem' voor jullie geachte heren.

Hilariteit alom hier. De vriendjes komen weer wat schelden, bedreigen,...Jij beantwoordt aan het profiel van een VB'r (aangezien dit toch het stokpaardje is van de 'discussie').

Lawrence zei

Ik heb momenteel al alles geslikt wat ge zat te zeveren, maar die laatste woorden neemt ge terug, mijn beste.

Anoniem zei

Ik mag Tim zijn schelden, over iets waar hij overigens niet mee te maken heeft, niet bestempelen als het gedrag van de gemiddelde VB'er?
Lawrenceke, als ge begint met een blog, ne grote mond daar in op zet, dan kunt ge reacties verwachten. Verdraag die dan ook, djeezes

Lawrence zei

Wel eh, van zodra ge niet langer op de bal speelt, maar wel op de man, dan ervaar ik die reacties niet meer als zijnde "au serieux", maar wel als zijnde onderkruiperig (wss daarom de anonimiteit).

Dus, om even alles samen te vatten (en luister goed): ofwel discussiëren we als grote mensen over dit soort zaken, en kan ieder op zijn manier zijn zeg doen (democratisch, iets wat ik al sinds het begin heb hoog gehouden), ofwel ben ik gedwongen elke nieuwe post van u te deleten. Kwestie dat het voor iedereen die dit leest nog wat leefbaar blijft.

Voila, simple as that.

Anoniem zei

Ik som gewoon feiten op. Gevolg ik word direct langs alle kanten aangevallen. Hoe laf van mij toch om helemaal alleen en anoniem mijn woorden te verdedigen he Lawrence. Ik had beter ook mijn vriendjes geroepen.

Lawrence zei

Okay, om het even met uw woorden te zeggen:

"...nog meer in de slachtofferrol duwt, die ze maar al te graag spelen?

sorry, maar nu moet ge niet zelf de vriendjesloze zieligaard gaan uithangen hè. Ge zit hier verdomme onder de gordel te kloppen dat het nie schoon meer is, en dan gaat ge verdomme nog zeggen dat het mijn schuld is ook?

Wel, fuck that!
Ik zou echt maar oppassen wat ik in m'ne volgende comment zet, want de volgende druppel is de laatste.

Aan al de rest van de mensen die op deze blog komen: als u na deze post geen anoniem meer ziet staan, dan is dat omdat z'n commentjes samen met de regular shit door het toilet geflushed werden. En daar horen ze ook thuis.

Punt. Case closed.

Benny Huyghe zei

Mn beste anoniem,

Ik denk, als we even de geschiedenis van uw reacties erop na gaan, dat gij het wel degelijk waart, die deze hele heisa heeft gestart. Het is Lawrence z'n volledig recht om zijn politieke mening te uiten en het is jouw volledig recht daar niet mee akkoord te gaan. Je mag op deze blog zelfs duidelijk laten maken dat je niet met zijn mening akkoord gaat (recht op vrijemeningsuiting). Je moet echter niet gaan beginnen met zo'n zever in die aard van "manneke, ge hebt ni eens uw opleiding geschiedenis afgemaakt, wat zou ge hier nu over politiek zitten zeveren". Ik denk dat het dan normaal is dat ge hevige reacties terug kunt verwachten. Bovendien is het, en daarin kan ik Lawrence en Tim best volgen, serieus laf om dit anoniem te doen. Even zeggen hoe je heet, dat had mss al de reacties kunnen temperen. Uit uw reacties kan ik alleen maar afleiden dat je Lawrence absoluut niet kan uitstaan (en ja, dat is ook jouw volledig recht), maar volgens mij ben je gewoon bang je identiteit te onthullen.

Oh en btw, de VLD, die zijn ook niet bepaald links eh. Een partij die De Gucht (een persoon die minder diplomatie in zich heeft dan een uitgehongerde oerangoetang) op de post Buitenlandse Zaken zet, kan volgens mij ook niet echt op veel intelligentie rekenen. (Tussen haakjes gezegd zijnde, ik zit in mn master geschiedenis en heb Latijn Wetenschappen gedaan. Ben ik dan intelligent genoeg om politieke uitspraken te MOGEN doen van u, mn waarde?)

Anoniem zei

Daar wil ik dan op een even intelligente manier op reageren, Benny. Heb ik ooit beweerd links te zijn? Ik geef mijn eigen invulling aan de liberale ideologie. Ik vind me, bij gebrek aan beter (LDD kan me niet bekoren), daarin in de VLD. Is links zijn dan echt een must om als intelligent te worden bestempeld?

Benny Huyghe zei

Niet bepaald nee. Ik heb zelf ook nooit beweerd links te zijn ;) Maar goed, uw politieke ideologie interesseert mij niet echt. Gewoon de manier waarop ge u hier uitdrukt tegenover Lawrence, terwijl dieje jongen u eigelijk niets misdaan heeft (bij mijn weten toch niet) en dat zonder uzelf bekend te maken

Anoniem zei

Kijk Benny, en ik richt mij tot u want ik vnd u ne redelijke mens, als Lawrence zich scherp,uitdrukt in zijne blog, mag hij toch even scherpe reacties terug verwachten? Om het met Lawrence z'n woorden te zeggen: "Welcome to reality. De wereld waarin geen elfjes rondvliegen en alle sprookjesdieren in harmonie samenleven".
Ik denk niet dat het van cruciaal belang is WIE ik ben. Belangrijker zijn de argumenten die ik gebruik om mijn mening te gronden.

Lawrence zei

Om daar dan weer even tussen te komen:

1. Aanslijmen bij een deel van de tegenpartij teneinde uzelf sympathieker te laten overkomen, en uw zogenaamde "slachtoffer-rol" nog n's lichtjes extra benadrukken. Nog net niet genoeg om het allemaal echt duidelijk te maken, maar wel genoeg om het te laten uitschijnen dat u eigenlijk het toch allemaal niet zo slecht bedoelt.
Een van de "first tricks in the book".
Don't try, wat dit betreft vertrouw ik Benny volledig, en ik weet dat zijn mening dezelfde is als die van mij.

2. Argumentatie... Het feit dat u met de argumenten die u aanhaalt nog altijd op de MAN speelt ipv op de BAL, is niet de basis voor een discussie, maar wel een basis om uw persoonlijke frustraties tov ondergetekende af te reageren.
Het feit dat u anoniem post voorkomt gewoon dat ik hetzelfde doe met u.
Zoals elk democratisch mens sta ik zeker en vast open voor dialoog, en durf ik zelfs toegeven dat ik ongelijk had, maar in dit geval is dat wel het laatste waaraan ik denk.

Overigens ben ik na dit gezwets dat ondertussen al 32 comments telt (eerste twee niet meegeteld), nog altijd bereid uw excuses aan te nemen en wil ik nog gerust een serieuze, volwassen dialoog aanknopen. Hoewel ik eerlijk gezegd betwijfel of u wel enig besef heeft wat aan de eigenlijke basis ligt van de punten waarop ik scherp uithaal, en eerder selectief dingen leest als "rechtse aars", zonder daarbij a. de rest van de blog te lezen en/of b. de persoonlijke achtergrond van de auteur te kennen.
Kijk, laat mij gewoon even duidelijk stellen dat ik, itt tot sommige anderen, nog altijd heb geprobeerd om serieus en on-cru te blijven. En, ondanks het feit dat ik meer en meer de andere richting wordt opgeduwd, mag u nog altijd "mijn pollekes kussen" (zoals men in dit Vlaanderenland wel vaker zegt), dat dat nog niet gebeurd is.

Met hoogachting,

Uw blog-auteur

Anoniem zei

Als ik een discussie aanga, zoek ik de zwakke punten van mijn tegenstander. Voor jou Lawrence is dat je (gebrek aan) opleiding. Ik ben wat betreft beter voorzien. Ik heb namelijk al 3 jaren universiteit achter de rug op de u welbekende faculteit te Leuven. Misschien kan jij daar ook op zitten hameren? Want zover ik mij herinner is dat het enige waarmee ik op de man gespeeld heb. Trouwens die strategie is jou ook niet vreemd, Lawrence. Van zodra je een vermoeden had dat ik van de rechtse kant van rechts kwam, werd er ook alleen maar op de (verkeerde) man gespeeld.
Verder heb ik je blog helemaal gelezen. Buiten die ongegronde, boertige uitspattingen (en ik heb het niet alleen over de 'rechtse reet'), waar ik me mateloos aan irriteerde en nog steeds irriteer, vind ik dat je een goede schrijfstijl hebt (god ik ga weer bestempeld worden als slijmbal), vooral de verhaaltjes dan.
Excuses kan je niet verwachten van mij. Een reactie op nieuwe grote woorden betreffende politiek wel. Wil ik je daarmee dwingen politieke zaken systematisch te ontwijken? Neen, als er niet zo'n grote mond wordt opgezet, hou ik ook mijn manieren. Scherpe woorden leiden tot scherpe reacties.
Danku

Lawrence zei

Bon, nu staan we tenminste al ergens.
U vindt mijn woorden over de (extreem) rechtse politiek te boertig? Bon, dan respecteer ik de mening van andere mensen daarin, en dan zal ik in het vervolg mijn meningen iet of wat anders formuleren. Hoewel ik wel vaker expres mijn woorden "boers" kies om m'n eigen grote frustraties hieromtegen nog wat extra in de verf te zetten. Het gaat hier natuurlijk wel om mijn blog, die ik vooral in eerste plaats voor mezelf gemaakt heb om mijn dagelijkse beslomeringen toch ergens achter te laten om later nog n's grinnikend opnieuw te lezen (idem voor deze comments). Maar laat mij even duidelijk zijn dat ik in het dagelijkse leven (buiten mijn blog), met even veel vriendelijkheid met een Vlaams Belanger zal omgaan, als met iemand van Agalev (met dan nog n's de kantnota dat mijn grootouders VB-stemmers zijn, hoewel ik vind dat dat om de verkeerde redenen gebeurd, maar dat is een compleet andere zaak).
Ik dank u voor uw compliment op mijn schrijfstijl, en ik zal u dan ook garanderen dat de toekomst nog vele verhaaltjes en ander gezwets zal brengen.

Maar nog een laatste punt van kritiek. En ja, in dit geval hou ik het even persoonlijk: de kunst van het discussie-voeren richt zich niet op het zogenaamde "zoeken van de persoonlijke zwakheden van de tegenpartij", maar het onderuithalen van diens funderingen door gepaste tegenargumenten te geven in functie van het discussie-punt.
Ok, en om dat even te staven met een type-voorbeeld: Als we allemaal redeneren zoals u, dan zou een persoon als Steve Stevaert het nooit langer dan een week hebben kunnen uithouden in de Belgische politiek, aangezien hij direct zou worden afgemaakt op zijn verleden als café-baas (aka horeca-uitbater). Het minste dat deze persoon verkeerd zou hebben gezegd, en hij zou zijn carrière vaarwel hebben kunnen zeggen. En to be honest... ik denk niet dat dat gebeurd is.
Daarmee wil ik gewoon even aantonen dat ge uw prioriteiten bij het discussiëren misschien wat moet verleggen. En nee, ik verwijt u echt niks, ondanks alles wat er gezegd geweest is. Ik wil gewoon even aantonen waar het wat verkeerd zit.

Hiermee groet ik u, mijn beste Anoniem

Anoniem zei

Natuurlijk mag je op jouw blog doen wat je wil, maar je mag reacties verwachten op zo'n uitspraken.
De strategie die ik hier, bewust,heb gekozen was hard, heel hard, dat geef ik volmondig toe. Mijn respect dan ook voor het blijven lezen en reageren hierop. Waarom nu zo'n grove taal? Ik wou even jouw grove taal van in je blog op jezelf projecteren(niet dat ik je haat ofzo). Maar uiteraard ben ik ook van mening dat mensen met een hogere opleiding (bij voorkeur universiteit) een betere basis hebben om zulke discussies aan te gaan en daar in bij te dragen. Uiteraard zijn er universitairen die uitermate dom zijn en mensen met als hoogste diploma dat van de lagere school die zeer intelligent zijn. Toch kan ik zeggen dat die in de minderheid zijn.
Of je het nu wil of niet, een groot, en ik zal gemakkelijkheidshalve de Vlaamse bevolking zeggen, is rechts, zelfs heel rechts. Bedankt dan ook voor de verduidelijking dat zulke houding/taal zich niet afspeelt in het dagelijks leven.

Lawrence zei

Wel eh, om hiermee het geheel (hopelijk) tot een einde te brengen, nog twee kleine remarkjes:

1. Er is een verschil tussen "boers grof" en "grof grof". Om het even wat luchtiger te maken ben ik diegene die zoiets zou zeggen als "I couldn't understand a word you said but i heard commie bastards which is good enough for me." (dixit Red Foreman, that 70's Show, überserie).
Boers? Mja, beetje. Geef ik toe. Maar ik doe het wel graag ^^ (en dat weet iedereen wel).

2. Misschien wat oppassen (in het vervolg) dat ge op sommige puntjes uw handen niet verbrandt. Soms steekt er meer achter dingen dan ge op het eerste zicht zou denken. En eerlijk gezegd wil ik zeker en vast wel een dialoog aangaan om sommige van die dingen wat te verduidelijken.

In alle vriendelijkheid natuurlijk. Ik ben niet de meest wraakzuchtige persoon (6).

Anoniem zei

Effe reageren op deze uitspraak
"Ik ben wat betreft beter voorzien. Ik heb namelijk al 3 jaren universiteit achter de rug"
Kunt gij me zo een ego en dikke nek wel nog door de deur. Wa zijt ge me al uw kennis als ge op menselijk vlak nen enorme lul zijt. En sorry om het zo BOERTIG te zeggen mja kben nu ook maar nen eenvoudige bioloog die vorig jaar met onderscheiding zen bachelor heeft gehaald, weet ge uw mening over politiek is niks mis mee, ma als ge in discussie gaat dan moe ge u op den topic houden en ni beginnen zeveren over al uw capaciteiten, wa kan mij da nu schelen da ge op de unief zit:s Al zit gij in den BUSO dan nog moogt gij een eigen mening hebben en die hier posten.
Vriendelijke groeten
Het BOERTIG bioloogje

Anoniem zei

Ik wou Lawrence's post beschouwen als een mooie afsluiter, tot de heer Guykos (overigens een welgemeende proficiat met het halen van je onderscheiding) weer olie op het vuur kwam gieten. De laattijdigheid van je reactie doet me wat denken aan die van de burgemeester van Antwerpen :)
Ik zie in mijn posts maar één enkele vermelding van mijn studies, dus die 'ni beginnen zeveren over al uw capaciteiten' vind ik niet echt van toepassing, Guykos.
Danku

Lawrence zei

Beste Anoniem
Ik denk niet dat Guy het graag zal horen (en sommige andere mensen), maar ondanks alles moet ik u wat betreft de laatste comments gelijk geven.
Laat het ons er hierbij houden, en het discussiëren verderzetten wanneer ik weer maar n's een uitspraak doe waar niet iedereen het mee eens is.
Punt, andere lijn. Finito. Case Closed.

Benny Huyghe zei

Een verstandige beslissing moet ik zeggen! Ik denk dat onze Anoniem ook niet tegen mensen is die niet op universiteit zitten, maar het is nu eenmaal een feit dat ge op d'unief toch wel een zekere vorming meekrijgt, die u een bredere culturele en intellectuele basis geeft. Ik denk (en hoop) dat hij er niets op tegen zou hebben moest hier idd iemand van den BUSO iets komen zeggen over politiek, al zal hij er gewoon iets sceptischer tegenover staan. Anyway, we hebben allemaal wat overdreven gereageerd, en we weten waar de fout lag. Laten we het idd hierbij houden en op'n volwassen manier verder gaan naar de volgende blog!