And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

dinsdag 4 december 2007

Duister, door The Dog of War

Verhaaltje dat ik ooit voor m'n nicht geschreven heb. Niet perfect, wel leuk.

Er klonk gemorrel aan de voordeur. Helena dacht eerst dat het haar kat was die z’n nageltjes wou scherpen, maar dit klonk eerder alsof er iemand aan het slot wrikte. Met slaperige ogen keek ze naar haar wekkerradio. Het was bijna drie uur, normaal gezien had ze nog vier uur vooraleer ze moest opstaan.


Het was een van die maanloze nachten waarop ze zich zo al niet helemaal gerust voelde. Het had veel te maken met de voorbije dag die ontzettend slecht afgelopen was. Haar ex-vriendje Michael had die dag al verschillende keren geprobeerd haar op te bellen tijdens het werk, hoewel ze hem al wekenlang had gewaarschuwd dat ze naar de politie zou stappen om een klacht voor stalking in te dienen. Tot nu toe was het echter tevergeefs. Daarenboven had ze weer een opmerking gekregen van haar baas omdat ze voor de derde keer die week te laat was. Hij wilde maar niet begrijpen dat ze als ongehuwde moeder nog bijkomende verplichtingen had. Haar zoontje, dat ze in overeenstemming met haar toenmalig vriendje Ludwig had genoemd, was ziek geworden en voor ze naar haar werk vertrok moest ze eerst een omweg maken via haar moeder die doorheen de dag op de peuter zou passen.


Het gemorrel hield op en om een of andere reden had ze het gevoel alsof de voordeur opengedaan werd. Een koude luchtstroom gleed langs haar arm omhoog. Het kon niet anders of er moest iemand het huis zijn binnengeglipt. Ze vloekte eventjes binnensmonds: ze had haar gsm op het salontafeltje laten liggen.

De spanning werd teveel, ze moest en zou weten wat er beneden gaande was. Zachtjes liet ze zich uit het bed glijden, zonder al te veel geluid te maken. De lenigheid die ze uit haar tijd als ballerina had overgehouden begon langzaamaan te tanen, maar deze keer spande zich tot het uiterste in. De gedachte dat er iets met haar zoontje kon gebeuren gaf haar de extra kracht die ze nodig had om door te gaan.


De deur van de slaapkamer stond vlak bij de trap en toen ze haar hoofd om de hoek draaide zag ze in het schijnsel van het nachtlampje, een goedkoop prulletje dat haar vader voor Ludwig had geïnstalleerd, een schaduw wegtrekken. Opeens kreeg ze een paniekaanval. Ze besefte maar al te goed dat het haar aan kracht ontbrak om de indringer rechtstreeks te confronteren. De enige overgebleven mogelijkheid die in haar hoofd opkwam was hem langs achter te vloeren. De paniek was weg, veranderd in vastberadenheid.

Voorzover ze kon horen was de indringer naar de woonkamer gegaan, wat het haar mogelijk maakte naar de opbergruimte te sluipen.


Toen ze nog samen was met Michael had hij ooit een fitnesstoestel gekocht voor haar verjaardag. Het onding was sinds hun breuk genadeloos naar de opbergruimte verhuisd en had sindsdien enkel nog maar gediend om de ruimte wat op te vullen. Tijdens het opruimen lagen de zware buizen vaak in de weg. Nu zouden ze voor iets anders voorbestemd zijn.

Ze kon een klein sadistisch lachje niet onderdrukken, ze had het perfecte wapen gevonden.

Na al die tijd in het kleine huisje had ze geleerd welke treden van de trap ze niet mocht gebruiken. De gewoonte die te vermijden had ze aangeleerd omdat het kraken haar zoontje wakker maakte. Terwijl ze gestommel hoorde bij de televisie, die in de verste uithoek van de woonkamer stond, sloop ze naar opbergruimte. Ze wist van die deur dat hij piepte. Haar vader had haar al verschillende keren aangemaand om olie in de scharnieren te gieten, maar tot nu toe had ze dat altijd al genegeerd.


Een schril gepiep klonk door het huis en ze kon boven Ludwig horen die langzaamaan wakker werd. Ze kon de indringer naar de woonkamerdeur toe komen stappen. Helena haalde even diep adem, het moment was aangebroken waarop ze moest toeslaan.

De gestalte verscheen in de deuropening. Ze kon zijn gezicht niet zien maar ze sloeg genadeloos toe. De indringer ging verbazingwekkend genoeg al na een slag neer en belande met een korte kreun en een zware bons op het tapijt. Boven klonk gekrijs, Ludwig was wakker geworden.

Met de fitnesstoestelbuis nog in de hand bewoog ze langzaam, haar ogen constant op het bewusteloze hoopje mens op de grond gericht, naar de lichtschakelaar.


Het licht deed pijn aan haar ogen, die intussen aan de duisternis gewend waren geraakt. Met haar ogen tot spleetjes geknepen keek ze naar zijn gezicht.

“Papa?”

IDF hoera hoera


serialno3817131

Voor alle mannen die wel een boontje hebben voor Israelische meisjes. Dit zijn IDF'ertjes (Israeli Defence Forces). Het Israelische leger bestaande uit zowel vrijwilligers als dienstplichtigen. In Israel geldt de dienstplicht voor zowel vrouwen als mannen. Mannen worden voor 3 jaar ingezet; vrouwen voor 2 (ze zouden hier in België nogal klagen!).
Maar enfin, mannen, enjoy enzo. Maar niet te veel ;)
Mp3-Answers

1.Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense. NO CHEATING!
4. Tag 10 people to play this game too.


+++

• How are you feeling today?
Coffee and TV - Blur

• How do your friends see you?
It Came Out of the Skie - Creedence Clearwater Revival

• Will you get married?
Better on Holiday - Franz Ferdinand

• What is your best friend's theme song?
Catholic Girls (with a tiny little mustache) - Frank Zappa

• What is the story of your life?
From the Inside - Alice Cooper (en die klopt nog ook!)

• What was high school like?
Woo Hoo - The 5.6.7.8's (klopt dus niet)

• How can you get ahead in life?
Mambo En Trompeta - Perez Prado

• What is the best thing about your friends?
Get Ready - The Rare Earth

• What is today going to be like?
Frank's Death - John Murphy (28 Days Later OST)

• What is in store for this weekend?
Slipping Away - Moby

• What song describes you?
While My Guitar Gently Weeps - George Harrison & Eric Clapton

• To describe your grandparents?
Roof is Leaking - Phil Collins

• How is your life going?
Strange Brew - Cream

• What song will they play at your funeral?
Thank You - Led Zeppelin (hier heb ik valsgespeeld :P Maar ik wil dat nummer op m'n begrafenis. Link)

• How does the world see you?
Going Down Slow - Johnny Winter

• Will you have a happy life?
The Union Forever - The White Stripes

• What do your friends really think of you?
Stone Blue - Foghat

• Do people secretly lust after you?
Born Slippy - Underworld (zou dat goed zijn?)

• How can I make myself happy?
To Be Young - Ryan Adams

• What should you do with your life?
Rock n Roll High School - The Ramones

• Will you ever have children?
Boom Boom - The Animals (hahahahahahaha :D)



Doe mij een plezier en post uw eigen resultaten bij de comments ;)

bleu, seignant, medium et à point

Of hoe een etentje met twee verrukkelijke dames een heuse opkikker kan zijn.

*wink*

feesje

zondag 2 december 2007

And now for something completely different...

"A day without blood is like a day without sunshine."

Lang geleden dat ik Full Metal Jacket nog n's gezien heb. Dit is een van die filmklassiekers die iedereen moet gezien hebben, vind ik persoonlijk. Stanley Kubrick is nu eenmaal een van die regisseurs die niets anders dan klassiekers gemaakt heeft. Seks, geweld en heel veel expliciteit, overgoten met een sausje van zwarte humor. En dat maakt Kubrick's films een must.
Wij onderscheiden in zijn repertoire ondermeer:
* Spartacus
* Lolita (de eerste welteverstaan, niet die van 1997 met Jeremy Irons)
* Dr. Strangelove or: How we blablablabla...
* 2001: A Space Odyssey
* A Clockwork Orange
* Barry Lyndon (al eerder vermeld in deze blog)
* The Shining
* Full Metal Jacket (uit 87 overigens)
* Eyes Wide Shut

Die laatste vond ik persoonlijk wat minder. Secks, secks, teh budsecks!
En Nicole Kidman en Tom Cruise kunnen mij sowieso al maar matig boeien. Hoewel ja, Collateral vond ik nog wel heerlijk ^^. Mister scientology, tssss.
Maar soit, om terug te komen op Full Metal Jacket: Het feit dat ik dankzij mijn voornaam wel vaker de naam "Gomer Pyle" hoor vallen, heeft het FMJ voor mij zowat een cult-klassieker gemaakt.

Gunnery Sergeant Hartman: What's your name, fat-body?
Private Gomer Pyle: Sir, Leonard Lawrence, sir.
Gunnery Sergeant Hartman: Lawrence? Lawrence what of Arabia?
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: That name sounds like royalty are you royalty?
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: Do you suck dicks?
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: Bullshit. I bet you could suck a golfball through a garden hose.
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: I don't like the name Lawrence, only faggots and sailors are called Lawrence. From now on you're Gomer Pyle.

En god, heb ik geluk dat ik kan zeilen :P

Maar ok, Dat is dus Full Metal Jacket, en dat is dus hetgeen waar deze blog totaal niet over zal gaan. *wink*
Na mijn monoloog naar de vrouwen toe mag het toch wel weer de "goede richting" uitgaan met deze blog zeker?

Ik moet koken. Eerste ingrediënten bij de hand zijn: drie kleine tomaten (geen trostomaten, eerder klein uitgevallen grote tomaten (ok, humor), een ajuin, champignons (blik), drie kleine gekookte aardappelen (patatten) en Griekse octopus (blik).
Welnu, opdracht voor vandaag (en probeer uzelf even in te beelden dat op de achtergrond "Eye of the Tiger" van Survivor te horen is):
Improviseer er iets smakelijks uit.
Geen idee of de octopus gebakken mag worden, maar zolang we het boeltje in de pan vochtig genoeg houden, hoeft dat ding gewoon te sudderen, en dan is het risico van aanbakken toch een stuk minder. (Musky... das ist Superaffengeil!!!)
En natuurlijk, wanneer al het improviseerwerk faalt, hebben we nog altijd de back-up: Chilli-sauce!!!!!! Met een brandende tong is het risico iets slecht smakend binnen te spelen nèt iets kleiner, want uiteindelijk proef je er toch niks van. (tip van de chef)
Rauwe octopus: Het ziet eruit als... geen idee eigenlijk. Octopus in stukjes zeker?
Het smaakt... yuuuuuuck.
1. Patatjes mooi in plakjes snijden en laten sudderen in de pan met wat olijfolie tot ze lichtjes bruin zien. Uit de pan halen.
2. Tomaten in blokjes snijden (vind ik leuker dan schijfjes). In de pan, even laten sudderen, en dan een scheut witte wijn en wat bakboter. Kwestie van de "saus" al een goeie smaak te geven. Omroeren.
3. De octopus toevoegen. Nu mag alles wel een tijdje sudderen. De octopus heeft van nature meer weg van rubber, dus het is een kwestie van het wat te laten opstoven om alles wat zachter te maken. Kruiden met peper en zout, knoflook, en een mix van Italiaanse kruiden.
4. De champgnons toevoegen, en even later de ajuin. Deze hebben niet lang nodig, dus niet voortijdig toevoegen. Aanvoelen!
5. Schikken op het bord en garneren met hetgeen bij hande is. In dit geval erwten :P (mijn garneerkunsten zijn niet super! Ik weet het).
Tip: Mocht het vocht voortijdig op zijn, naar voorkeur aanvullen met een mix van wijn en water. Maar NIET te veel.
Tip: Bij voorkeur witte wijn drinken. Dit is ideaal als voorgerecht, en bij voorgerechten is witte wijn een aanrader. Liefst iets neutraals. Niet te droog, niet te zoet, maar net tussenin (en liefst niet te veel ;) ).
Tip: Eet smakelijk! Ik heb het alvast gedaan! (no kiddin', het smaakte verrassend goed. Misschien in de toekomst de octopus nog wat langer laten sudderen. Maarrrrr het was echt een goeie maaltijd).

-------------------------------

Tijd voor de meest-gebruikte keywords (die naar mijn blog verwezen) van deze maand:

1. somebody wrote me a nasty letter lyrics
Otis Taylor blijft populair
2. dog of war
Zegt genoeg neem ik aan
3. lawrence deckx
That's me. Yippee Ka-yay, motherfucker!
4. wat betekent nessun dorma
--> Stop met idioot doen en ga naar Wikipedia. Nessun Dorma betekent: "Niemand slaapt"
5. anne foqué
Gefeliciteerd, u staat in de top vijf!

Raarste keywords:

1. hicham el mzairh
Ik ben geen VLD'er, but go Hicham, go!
2. hot marijke
Perverten! Das al eeuwen geleden dat ik daarover geschreven heb :P
3. led zeppelin csi
De title-track van CSI is "Won't Get Fooled Again" van The Who; niet Led Zeppelin!
4. vermenigvuldigingstafels
Hier heb ik nog niet eens commentaar op. HUH????
5. the dog etalage
Ik word blijkbaar al geëtaleerd. Good to know, good to know...

----------------------------------------

Net opnieuw begonnen aan de afleveringen van The Office (Britse versie, de Amerikaanse spreekt me niet zo aan).
God, ik blijf me gewoon ergeren aan David Brent (Ricky Gervais). Aaarghh, zo'n baas hebben is gewoon een hel op het werk. Ik kan Tim (Martin Freeman) echt geen ongelijk geven dat hij besloot naar het einde van seizoen 1 toe, om zijn ontslag (onofficieel) in te dienen. Hoewel ik hem niet volledig ongelijk kan geven dat hij mede omwille van Dawn (Lucy Davis) besluit te blijven (en natuurlijk promotie, maar daar letten we even niet op). Maar het blijft wel een argh-gevoel. David is echt het soort mens waarmee ik nooit overweg zou kunnen. Slaag die man toch gewoon een keer, hij verdient het! En Gareth ook natuurlijk (MacKenzie Crook). Gelukkig dat het na de Christmas-special (aka, laatste twee afleveringen) uiteindelijk nog goed komt voor Dawn en Tim, want twee seizoenen en twee extra afleveringen lang moeten wachten op een ontluikende love-story is gewoon te veel voor mij. (Spoiler-linkske). En ok, alhier eenen clip ter uwer plezier.



Mais soit, degenen die de dvd'tjes n's willen lenen: be my guest (want ik zie jullie allemaal graag natuurlijk :P)
---------------------------------

Airsoft is great. Ik blijf erbij. In de regen door een modderige bebost en beheuveld landschap lopen geeft alles nèt iets extra. Natuurlijk met inbegrip van het "recht op uw gat vallen aangezien ge constant uitglijdt". Maar dan nog gaf de koude en de nattigheid alles zo'n extra dimensie. En ik vraag me af... waarom... oh waarom... krijg ik zelf tussen de mannen die de coolste uniformen en de coolste replica's hebben, nog altijd het etiket "Rambo" opgeplakt. Niet omwille van m'n speelstijl, maar omwille van "the way I look". Met een zonnebril rondlopen, rifle in de nek en goedkeurende grijns moet ik er dan toch echt wel geweldig stoer uitzien :P (btw, ja, het was een compliment. Heb het zelf nog gevraagd om zeker te zijn :P). Maar ach, oordeel zelf (zonder zonnebril weliswaar. Het werd donker. Duh. En gelieve ook niet te letten op het vingertje op de trekker. Op dat ogenblik waren regulations iets waar ik het "schijt" aan had).
En natuurlijk Timotheus niet vergeten. Mijn "wingman" (die verdomme meer kills gescoord heeft DAN IK (betweter *kuch*). Maar hij heeft dat goed gedaan!).
Diep in de modder, met zand overal en de koude natte regen die in m'n gezicht snijdt. Fucked up... and I think to myself: "What a Wonderful World".

Anyway, nog veel te vertellen maar de blog wordt wat lang, dus hou ik dat tot de volgende keer.

Arrividerci!

zaterdag 1 december 2007

It is a Man's World

Liefste vrouwen

Voor een keer schrijf ik niet voor het algemene publiek, maar speciaal voor u.
Vooraleer ik doorga met de blog zou ik graag willen dat jullie eerst dit filmpje kijken, alwaar de geniale Dave Chappelle tussen zijn stand-up grappen over weed en nigga's ook wel n's een uitspraak doet die eerlijk gezegd blijft hangen.



Chivalry is dead... and women killed it.

Ik heb deze statement ooit als titel gebruikt voor een blog, maar deze keer wil ik er n's volledig op ingaan.
Chivalry is dead. En dat, beste dames, is volledig aan jullie te danken. Dankzij jullie is het nog onmogelijk voor de man om zich naar de etiquette te schikken en u als vrouw te behandelen zoals het hoort.
Ik ben voor emancipatie, daar kom ik ook volledig en eerlijk voor uit. Maar dat neemt niet weg dat een man als ik (en dat ligt deels aan m'n opvoeding) het moeilijk vindt om sommige principes uit de weg te gaan.
U mag gerust weten dat zelfs het betalen van een (eerste) drankje voor mij nog altijd als iets heel ongemakkelijks overkomt. Dat mag in de meeste oren wel klinken als iets heel banaals, maar voor mij is het gewoonweg een kwestie van principe. Vanuit mijn overtuiging als man is het volledig "not-done" om een eerste drankje te laten trakteren door een vrouw. Het hoort eigenlijk gewoon niet. En natuurlijk valt zoiets niet te weigeren. Ik kan in de meeste gevallen echt geen nee zeggen (voor ik weer negatieve reacties krijg). Maar toch...
Ok, om het even niet enkel bij drankjes te houden, even een goed voorbeeld.

Senegal. Dorpje. Activiteit: batikken. Het volk daar verdient er nog een centje aan, en ik heb weer een leuk tafellaken om cadeau te doen thuis. Werk gedaan. Intermingling tussen de bevolking en de toeristen (sorry, maar hoewel ik m ervoor schaam ben ik ginder slechts "toerist" geweest).
Senegalese vrouw is in het proces van het rechtstaan om haar stoel aan mij af te staan. Met gebarentaal maak ik haar duidelijk dat dat niet moet. Opeens krijg ik commentaar van een van de teamleden of ik "te veel schrik en te verlegen ben" om te willen gaan zitten ( ik ga geen namen noemen).
Laat het mij voor eens en altijd duidelijk zijn, lieve vrouwen. Ik ben nog liever een man met principes die de rest van de dag recht blijft staan, dan de een of andere hypocriete luie "strandsloefer" die zn vuile dikke vette reet daarop neerploft met de wetenschap dat de vrouwen die daar aan het werk zijn meer hebben aan een rustpauze dan jij.
Dan vraag ik mij af, beste vrouwen, is zoiets dan zo abnormaal? Is de wereld al zo gedegenereerd dat iets puur eervol en chivalrisch beschouwd wordt als deviant?
Blijkbaar zijn we een richting uit aan het gaan waar een man geen man meer kan (of zelfs wil) zijn. Het begrip "emo" is daar de laatste nieuwe halte van.
Kijk, het feit dat man en vrouw qua denkwijzen and such dichter bij mekaar liggen dan ooit, mag dan voor wel hip-hoi zijn, maar u vergeet 1 ding: Vrouwen komen van Venus, mannen van Mars en blijkbaar vinden Martianen het tegenwoordig leuker om als Venusiaan te denken en te handelen; dan Martiaan te blijven en een heilig respect te hebben voor de bevolking van Venus.
En ik zal m'n best doen om daar voor te streven (with God as my witness, mocht ik erin geloven tenminste) en dat zal ik blijven doen zolang mannen vrouwen slaan (u spreekt mij maar n's aan over het "Marktrock-avontuur van 2 jaar geleden), zolang het bij mannen aan respect ontbreekt voor vrouwen, en zolang vrouwen gaan verkondigen dat alle mannen klootzakken zijn omdat het hun mankeert aan respect. En geef mij verdomme af en toe de kans om u allen te behandelen als prinsessen. Jesus Christ. Op m'n erewoord, en in tegenstelling tot de meesten is dat van mij nog HEILIG (hallelujah).

En aan alle mannen: It is a man's world... it is a man's world... but it wouldn't be nothing, nothing without a woman or a girl.

Bon, Lawrence geeft cursussen aan beginners over etiquette, hij geeft een inzicht in zijn eigen erecode (waar hij heilig aan vasthoudt) en na afloop krijgt u, beste man, een eigen persoonlijk diploma-certificaat toegereikt. Reserveer tijdig, want het zal een stormloop worden!

Mais soit, even wat frustraties afgereageerd. Genoeg erover. Ik stop er weer even mee. De volgende blog zal wel weer in de lijn van de vorige blogs staan. Dit was even een tussendoortje. En ik laat u achter met een foto van mij. Kwestie van ook n's wat "whory" en stoer te doen.
Tip: zet ondertussen ook even de laatste nieuwe track van Lawry FM op. Kwestie van ook n's naar goeie muziek te luisteren.

woensdag 7 november 2007

Free Bird

Bon

**Kuch**


Ik beschouw mijzelf niet als de meest geletterde mens op Aarde. Ik ben niet iemand die luidkeels kan verkondigen dat "de pen machtiger is dan het zwaard". Verre van zelfs. Als zogenaamde "soldier by mind" kan ik zelfs niet meer dan aanhanger zijn van Von Clausewitz's stelling "Der Krieg ist eine bloße Fortsetzung der Politik mit anderen Mitteln" (waarmee zoals sommigen denken niet bedoeld wordt dat hij hiermee bedoelde dat waar de politiek 'faalt', de oorlogsmachine moet ingrijpen; maar wel dat de twee coherent zijn aan mekaar). De pen en het zwaard gaat soms hand in hand.
Vooraleer deze blog omslaat in een analyse van "Vom Kriege", zal ik maar onmiddellijk to the point komen van deze blogpost.
Het valt zoals ik aanhaalde, soms moeilijk voor mij om mezelf uit te drukken onder woorden.
Zoals sommigen van mijn bloglezers reeds konden ontdekken, zijn het merendeel van de verwoordingen die ik in het dagdagelijks schrijven gebruik, allesbehalve adequaat om mijn achterliggende gevoelens ten volle uit te drukken.
Maar vandaag wil ik wederom mezelf voor de haaien smijten, en zal ik proberen een degelijk, serieus schrijfsel voor u, lezer, achter te laten.

Het idee van de zogenaamde "odes", die u enkele posts geleden kon ontdekken; heeft mij op het idee gebracht om dit begrip, dat voordien als zijnde een eenmalige gebeurtenis heel waarschijnlijk samen met al die andere ideëen die door mijn hoofd spookten in de vergeetput zouden worden gegooid, deze keer te behouden en er wel degelijk iets serieus van te maken. (lange zin hè).
Het aanbod van een 'ode' kwam uiteindelijk in een stroomversnelling met een gebeurtenis die vorige week het leven van enkele mensen op hun kop zette, nl. het overlijden van de grootvader van Karen (voor degenen die haar niet kennen: de wederhelft van Benny. Voor degenen die hem dan weer niet kennen: kijk naar de 1 november-blog).

Ik moet sommigen teleurstellen (helaas, helaas). Ik heb al wel vaker gezegd dat ik echt geen rijmpjes meer ga maken. Zeker in dit geval vind ik dat allesbehalve "gepast".

Maar bon...

Eigenlijk had ik nog nooit eerder gehoord over de "bompa", tot op het ogenblik dat hij opgenomen werd in het ziekenhuis. En om eerlijk te zijn had ik in eerste instantie nog wel in gedachte dat het wel allemaal goed zou komen. Dat kwam eerlijk gezegd uit ervaring, aangezien ik de voorbije jaren heel frequent het ziekenhuis heb mogen bezoeken, aangezien m'n beide grootouders het in die periode niet echt zo goed stelden. M'n eerste èchte rij-ervaringen (na het behalen van m'n theorie-examen) heb ik opgedaan door ofwel met m'n grootvader, ofwel met m'n grootmoeder naar het ziekenhuis te rijden. Een keer lagen ze er zelfs alletwee voor een week (of twee, kan ook). En dan nog het midden in de nacht opstaan, om naar de spoedafdeling te rijden. De MUG (Medische Urgentie Groep) die een paar keer aan de deur stond met zwaaiende lichten.
Daarom dat ik bij het horen van "naar het ziekenhuis" nooit echt meer een gevoel van echte "hulpeloosheid" had.
Tot natuurlijk het woord 'terminaal' naar voren springt. Een van de meest gevreesde en gehate woorden in 's mens woordenschat. Natuurlijk kunnen er altijd wonderen gebeuren en komen de dokters met goed nieuws... Maar om even cru en rechtuit te zijn: In het merendeel van de gevallen is het slechts ijdele hoop om op zo'n dingen te rekenen.
Laat het even duidelijk zijn... wanneer ik zoiets te horen krijg zal ik echt niet vervallen in het verkondigen van dingen als "ooh, dat is gewoon kei erg!" of "ocharme". Wanneer je zo'n dingen zelf te horen hebt gekregen, dan zal je beseffen dat die woorden de zaken er ècht niet beter op maken. Tenzij je jezelf graag in een slachtoffer-rol wil steken en de zieligaard wilt uithangen (en laat het even duidelijk zijn dat ik daar allesbehalve (!!!) Karen mee bedoel).
Maar bon, natuurlijk kan je als man aan de zijlijn niets doen, behalve wachten. En een paar dagen het nieuws krijgen dat het gevreesde gebeurd is.
Nu ja... om even af te ronden (ik vind gespreksonderwerpen als deze nooit echt de meest leuke om iets over te schrijven, waarvoor mijn welgemeend excuus) op mijn eigen manier:

Ik heb hier een flesje Chablis geopend uit het jaar 2005. Na eerste voorproeving moet ik zeggen dat het een evenwichtig wijntje is. De afdronk op zich is (itt tot mijn verwachtingen) verrassend lekker...
Ik heb net een glasje ingeschonken. De temperatuur is perfect. Nog heel even dit opzetten. En hierbij hef ik even het glas en verkondig ik:

Ik ken u helaas amper, ik heb u nooit gezien of gesproken; maar het feit dat u in alle liefde zal herdacht worden zegt genoeg over de manier waarop u geleefd hebt.



Cheers, mate. You will be missed.



A brief candle; both ends burning

An endless mile; a bus wheel turning
A friend to share the lonesome times
A handshake and a sip of wine
So say it loud and let it ring
We are all a part of everything
The future, present and the past
Fly on proud bird
You're free at last.

(Charlie Daniëls,
vlak voor de begrafenis van
Ronnie Van Zant van Lynyrd Skynyrd)



@ Benny: Just give her a hug once in a while. Of ik bitch-slap u tot in Tokyo.
@ De geïnteresseerden: Nieuwe blog volgt asap. Odes mogen nog altijd aangevraagd worden, maar liefst niet te veel over onderwerpen als deze. Ik wil het gerust doen, maar ik word er zelf niet bepaald al te happy van.

zondag 4 november 2007

G:MT

Opnieuw geen "echte" blog, maar wel een film die ik persoonlijk prachtig vind.
G:MT oftewel Greenwich Mean Time (1998)
Even waarschuwen: Het is geen "happy" film. Ik zou het eerder op drama houden. Maar alles aan deze Britse film is gewoon geweldig. Vooral de muziek dan (ideaal voor Acid-Jazz en Jungle liefhebbers).
Deel 1


Deel 2

vrijdag 2 november 2007

Neusje dicht en Tsjakkaaa!

Sorry, dit moest ik ff posten. Al redelijk oud filmpje, maar sjeez...

Sorry :P

donderdag 1 november 2007

Foto's van de voorbije dagen

Vrienden en vriendinnen, ik heb uw hulp nodig.
Het zit zo:

Op 27 november 2007 moet ik in de Fakbar Letteren (Blijde Inkomsstraat 11, 3000 Leuven) mijn hele muziekkennis (en het hele repertoire aanwezig op mijn computer) om "plaatjes te draaien" op de thema-avond, samen met de heer Bert Tops. In dit geval "Koude-Oorlog-Avond". Al bij al wilt dat zeggen: muziek van 50's tot 90's(begin 90's. We willen geen marginale rotzooi zoals Saturday Night van Whigfield (wat '95 is overigens).
Welnu, ik heb gehoord dat er die dag een muur zal geconstrueerd worden (voor de Historianen en fakbar-letteren-bezoekers: op dezelfde plaats als de tussenmuur vóór de renovatie-werken).
Om middernacht zal deze muur hetzelfde lot ondergaan als de muur die op 9 november '89 viel (weg ermee!).
Deze symbolische daad MOET natuurlijk ondersteund worden door een bijpassend nummer. En daar heb ik wat hulp bij nodig. Vooral dan aangezien het aanbod aan nummers zo extensief is dat ik zelf geen idee heb wat ik zou kunnen gebruiken.
Om maar enkele voorbeeldjes te geven: "Another Brick in the Wall" van Pink Floyd, "I Want to Break Free" van Queen, "Keep On Rockin' In the Free World" van Neil Young, etc etc
In eerste instantie leek "Deutschland Über Alles" nog goed, maar dat is net iets tè hè :P.

Maar zodus, indien u wilt mag u in de comments nog wat suggesties aanreiken. Bert reikte nog "Wind of Change" van The Scorpions" aan, maar ik 'denk' dat dat misschien iets te sereen is.
Ach, laat iets weten. Doe mij ook n's een pleziertje, ik zal u er heel dankbaar voor zijn!
En natuurlijk verwacht ik u allen de 27ste in de Fak!

Ok, de blog wacht. Daar gaan we maar weer :)

--------------------------------------------

Excursie doorheen Leuven, ik had een van m'n fototoestellen mee. Enjoy!
Stuk van de bibliotheek van Leuven
Achtste verdieping van het Letterengebouw (Erasmushuis, Blijde Inkomststraat numero 21, 3000 Leuven). Op zoek naar het Spook van Letteren.
In de verte de Sint-Pieters Kerk. Stichting in 986 en daarmee de oudste kerk van Leuven.
D'Aa Met (De Oude Markt). Redelijk donkere foto (het begon dan ook donker te worden ^^).
De befaamde (en beruchte) kotmadam op de Oude Markt. Waar is de tijd (drie jaar geleden of zo) dat we ons naast haar vleiden om het vrouwelijk schoon dat voorbij kwam grondig te bestuderen ^^.
De Blokhut. Mijn eerste pint. En dan bleek het nog Jupiler te zijn ook :D
Eerlijk gezegd pure schaamte van mijn kant, als Stella-liefhebber.
Een van de aula's van de Valck. Al jarenlang ons favoriete speelterrein. (en ja, dat is Benny daar vanvoor).
Fun with lasers. "Kijk Benny, dan ben je een èchte Hindoe!"
Dames, dit zegt héél waarschijnlijk meer dan genoeg :P



Dit voelt zo bekend aan...
Mijn "acte de présence" vooraan smaakte naar meer.
Het station.
En langs de andere kant.

En dat was het dan weer. Berichtgeving over Halloween volgt nog in de volgende Blog!