And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

zondag 2 december 2007

And now for something completely different...

"A day without blood is like a day without sunshine."

Lang geleden dat ik Full Metal Jacket nog n's gezien heb. Dit is een van die filmklassiekers die iedereen moet gezien hebben, vind ik persoonlijk. Stanley Kubrick is nu eenmaal een van die regisseurs die niets anders dan klassiekers gemaakt heeft. Seks, geweld en heel veel expliciteit, overgoten met een sausje van zwarte humor. En dat maakt Kubrick's films een must.
Wij onderscheiden in zijn repertoire ondermeer:
* Spartacus
* Lolita (de eerste welteverstaan, niet die van 1997 met Jeremy Irons)
* Dr. Strangelove or: How we blablablabla...
* 2001: A Space Odyssey
* A Clockwork Orange
* Barry Lyndon (al eerder vermeld in deze blog)
* The Shining
* Full Metal Jacket (uit 87 overigens)
* Eyes Wide Shut

Die laatste vond ik persoonlijk wat minder. Secks, secks, teh budsecks!
En Nicole Kidman en Tom Cruise kunnen mij sowieso al maar matig boeien. Hoewel ja, Collateral vond ik nog wel heerlijk ^^. Mister scientology, tssss.
Maar soit, om terug te komen op Full Metal Jacket: Het feit dat ik dankzij mijn voornaam wel vaker de naam "Gomer Pyle" hoor vallen, heeft het FMJ voor mij zowat een cult-klassieker gemaakt.

Gunnery Sergeant Hartman: What's your name, fat-body?
Private Gomer Pyle: Sir, Leonard Lawrence, sir.
Gunnery Sergeant Hartman: Lawrence? Lawrence what of Arabia?
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: That name sounds like royalty are you royalty?
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: Do you suck dicks?
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: Bullshit. I bet you could suck a golfball through a garden hose.
Private Gomer Pyle: Sir, no sir!
Gunnery Sergeant Hartman: I don't like the name Lawrence, only faggots and sailors are called Lawrence. From now on you're Gomer Pyle.

En god, heb ik geluk dat ik kan zeilen :P

Maar ok, Dat is dus Full Metal Jacket, en dat is dus hetgeen waar deze blog totaal niet over zal gaan. *wink*
Na mijn monoloog naar de vrouwen toe mag het toch wel weer de "goede richting" uitgaan met deze blog zeker?

Ik moet koken. Eerste ingrediënten bij de hand zijn: drie kleine tomaten (geen trostomaten, eerder klein uitgevallen grote tomaten (ok, humor), een ajuin, champignons (blik), drie kleine gekookte aardappelen (patatten) en Griekse octopus (blik).
Welnu, opdracht voor vandaag (en probeer uzelf even in te beelden dat op de achtergrond "Eye of the Tiger" van Survivor te horen is):
Improviseer er iets smakelijks uit.
Geen idee of de octopus gebakken mag worden, maar zolang we het boeltje in de pan vochtig genoeg houden, hoeft dat ding gewoon te sudderen, en dan is het risico van aanbakken toch een stuk minder. (Musky... das ist Superaffengeil!!!)
En natuurlijk, wanneer al het improviseerwerk faalt, hebben we nog altijd de back-up: Chilli-sauce!!!!!! Met een brandende tong is het risico iets slecht smakend binnen te spelen nèt iets kleiner, want uiteindelijk proef je er toch niks van. (tip van de chef)
Rauwe octopus: Het ziet eruit als... geen idee eigenlijk. Octopus in stukjes zeker?
Het smaakt... yuuuuuuck.
1. Patatjes mooi in plakjes snijden en laten sudderen in de pan met wat olijfolie tot ze lichtjes bruin zien. Uit de pan halen.
2. Tomaten in blokjes snijden (vind ik leuker dan schijfjes). In de pan, even laten sudderen, en dan een scheut witte wijn en wat bakboter. Kwestie van de "saus" al een goeie smaak te geven. Omroeren.
3. De octopus toevoegen. Nu mag alles wel een tijdje sudderen. De octopus heeft van nature meer weg van rubber, dus het is een kwestie van het wat te laten opstoven om alles wat zachter te maken. Kruiden met peper en zout, knoflook, en een mix van Italiaanse kruiden.
4. De champgnons toevoegen, en even later de ajuin. Deze hebben niet lang nodig, dus niet voortijdig toevoegen. Aanvoelen!
5. Schikken op het bord en garneren met hetgeen bij hande is. In dit geval erwten :P (mijn garneerkunsten zijn niet super! Ik weet het).
Tip: Mocht het vocht voortijdig op zijn, naar voorkeur aanvullen met een mix van wijn en water. Maar NIET te veel.
Tip: Bij voorkeur witte wijn drinken. Dit is ideaal als voorgerecht, en bij voorgerechten is witte wijn een aanrader. Liefst iets neutraals. Niet te droog, niet te zoet, maar net tussenin (en liefst niet te veel ;) ).
Tip: Eet smakelijk! Ik heb het alvast gedaan! (no kiddin', het smaakte verrassend goed. Misschien in de toekomst de octopus nog wat langer laten sudderen. Maarrrrr het was echt een goeie maaltijd).

-------------------------------

Tijd voor de meest-gebruikte keywords (die naar mijn blog verwezen) van deze maand:

1. somebody wrote me a nasty letter lyrics
Otis Taylor blijft populair
2. dog of war
Zegt genoeg neem ik aan
3. lawrence deckx
That's me. Yippee Ka-yay, motherfucker!
4. wat betekent nessun dorma
--> Stop met idioot doen en ga naar Wikipedia. Nessun Dorma betekent: "Niemand slaapt"
5. anne foqué
Gefeliciteerd, u staat in de top vijf!

Raarste keywords:

1. hicham el mzairh
Ik ben geen VLD'er, but go Hicham, go!
2. hot marijke
Perverten! Das al eeuwen geleden dat ik daarover geschreven heb :P
3. led zeppelin csi
De title-track van CSI is "Won't Get Fooled Again" van The Who; niet Led Zeppelin!
4. vermenigvuldigingstafels
Hier heb ik nog niet eens commentaar op. HUH????
5. the dog etalage
Ik word blijkbaar al geëtaleerd. Good to know, good to know...

----------------------------------------

Net opnieuw begonnen aan de afleveringen van The Office (Britse versie, de Amerikaanse spreekt me niet zo aan).
God, ik blijf me gewoon ergeren aan David Brent (Ricky Gervais). Aaarghh, zo'n baas hebben is gewoon een hel op het werk. Ik kan Tim (Martin Freeman) echt geen ongelijk geven dat hij besloot naar het einde van seizoen 1 toe, om zijn ontslag (onofficieel) in te dienen. Hoewel ik hem niet volledig ongelijk kan geven dat hij mede omwille van Dawn (Lucy Davis) besluit te blijven (en natuurlijk promotie, maar daar letten we even niet op). Maar het blijft wel een argh-gevoel. David is echt het soort mens waarmee ik nooit overweg zou kunnen. Slaag die man toch gewoon een keer, hij verdient het! En Gareth ook natuurlijk (MacKenzie Crook). Gelukkig dat het na de Christmas-special (aka, laatste twee afleveringen) uiteindelijk nog goed komt voor Dawn en Tim, want twee seizoenen en twee extra afleveringen lang moeten wachten op een ontluikende love-story is gewoon te veel voor mij. (Spoiler-linkske). En ok, alhier eenen clip ter uwer plezier.



Mais soit, degenen die de dvd'tjes n's willen lenen: be my guest (want ik zie jullie allemaal graag natuurlijk :P)
---------------------------------

Airsoft is great. Ik blijf erbij. In de regen door een modderige bebost en beheuveld landschap lopen geeft alles nèt iets extra. Natuurlijk met inbegrip van het "recht op uw gat vallen aangezien ge constant uitglijdt". Maar dan nog gaf de koude en de nattigheid alles zo'n extra dimensie. En ik vraag me af... waarom... oh waarom... krijg ik zelf tussen de mannen die de coolste uniformen en de coolste replica's hebben, nog altijd het etiket "Rambo" opgeplakt. Niet omwille van m'n speelstijl, maar omwille van "the way I look". Met een zonnebril rondlopen, rifle in de nek en goedkeurende grijns moet ik er dan toch echt wel geweldig stoer uitzien :P (btw, ja, het was een compliment. Heb het zelf nog gevraagd om zeker te zijn :P). Maar ach, oordeel zelf (zonder zonnebril weliswaar. Het werd donker. Duh. En gelieve ook niet te letten op het vingertje op de trekker. Op dat ogenblik waren regulations iets waar ik het "schijt" aan had).
En natuurlijk Timotheus niet vergeten. Mijn "wingman" (die verdomme meer kills gescoord heeft DAN IK (betweter *kuch*). Maar hij heeft dat goed gedaan!).
Diep in de modder, met zand overal en de koude natte regen die in m'n gezicht snijdt. Fucked up... and I think to myself: "What a Wonderful World".

Anyway, nog veel te vertellen maar de blog wordt wat lang, dus hou ik dat tot de volgende keer.

Arrividerci!

7 opmerkingen:

Benny Huyghe zei

aanrader: the office zien in een verlaten aula (bij voorkeur pol&soc) met een doos rozijnen en wat slagroom --> nice time

Lawrence zei

Enkel de pudding, daar moet nog wat aan gewerkt worden ;)

Anoniem zei

Het lijkt alsof je ook kruiden hebt gebruikt op de aardappelen? Welke?

Lawrence zei

Gewoon peper en zout. Uiteindelijk zijn het niet meer dan "gebakken patatjes". Het enige wat ik echt kan aanraden is om geen voorgemalen peper te gebruiken. Zelf peperbolletjes malen breidt het smakengamma merkbaar uit.

Anoniem zei

Meer kills? Meer kills??? Zeg maar een heel legioen ;-) Ik was in vorm die dag, zeker om meer dan anderhalf jaar niet gespeeld te hebben!

Gij hebt dat ook niet slecht gedaan hoor :p

Soit, ik ga slapen. Fameus slechte dag doorspoelen. Slaap ze!

Anoniem zei

Mijn "wingman" (die verdomme meer kills gescoord heeft als mij

"meer als mij" is fout.
het moet zijn: meer dan ik.
thooooo, wanneer gaan mensen dat nu eens inzien?? Nuja, als men op tv zulke dingen verkeerd gebruikt zal het niet snel beteren vrees ik.

Lawrence zei

Tja, en...?
Zolang ik geen kilo's dt-fouten maak en 3/4de van mijn zinsconstructies er compleet naast zitten, is dit maar iets iniminipetietepeteuterig. Mijn welgemeende excuses alvast voor de anglicistische invloeden op mijn grammatica ;)
Het zal nog meer gaan gebeuren.

TV?