And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

dinsdag 5 juni 2007

Cry Havoc...

...And Let Slip the Dogs of War. ('Caesar' by W. Shakespeare, act III, sc. 1, 1601)

10 voor 1 's nachts op de dag die officieel de "twee weken voor de beslissing" zou kunnen heten. Toevallig is het vandaag ook weer 63 jaar na D-Day.
De benen gaan verrassend genoeg nog altijd mee, hoewel... die allergische reacties die ik week geleden had blijken zich nu vooral op mn benen te concentreren. Naast het feit dat de zijkant van mn knie weer mooi gezwollen is, doet het nog fameus pijn ook. Maar geen probleem. No pain, no game/gain. Ik ben er nog altijd niet uit welke variant nu de officiële is.
Momenteel, om even aan de "examenstress" te ontsnappen hou ik mezelf nuttig bezig door mn iTunes-lijst wat op te frissen. God, ik ben echt wel freaky wat die playlist betreft, mocht ge dat nog nie weten. Perfectie über alles? Maar ik durf nu al eerlijk bekennen dat ik niet meer zonder mn iPod zou kunnen. Niet zonder muziek in het algemeen eerlijk gezegd.


Laatste nieuws: ik ben blijkbaar homofoob :) Meer uitleg ga ik er nie over geven (tenzij ge erachter vraagt natuurlijk), maar hilarisch is het wel.



Eigenlijk vandaag weer zo'n typisch voorbeeldje van dingen die wel vaker gebeuren, maar vooral bij mij:
Gepland om vandaag naar de dokter te gaan om daar te gaan vragen naar mijn inspuiting tegen Gele Koorts die ik moet hebben voor ik vertrek naar Senegal. Dus 's avonds tegen half 7 stap ik vol goede moed naar de dokter. Aangekomen hangt er een papier op de deur met daarop: Uitzonderlijk op dinsdagavond 5 juni GEEN consultaties. Toppunt noem ik zoiets...

-----

kwart na 6 s'avonds op dezelfde 6de juni. Ik mis echt de goesting om naar den dokter te gaan vandaag :P
Blame my uitstelgedrag.

Danger Danger! High Voltage! tralalalala
- van Electric Six, 2003

Al hele dag Beleid en Instellingen van de Verenigde Staten bezig, al de hele dag nectarines aan het eten en water aan het drinken. Bweurk. Ik ga seffes lopen, de eerste keer voor vandaag. Vandaag ook uitgeslapen tot... half twaalf. Jawel, half twaalf!!! Moet ik mij daarvoor schamen?
Why should I? :P Ik ben echt exhausted momenteel. Ik moet gewoon recupereren zolang ik de kans krijg.

Maar ok, das alvast genoeg geschreven voor vandaag. Foert!
En dan nu maar gaan lopen. Recupe is voorbij ;)

HUT HUT HUT! ON YOUR FEET

hip hop hippedee hop
Let me hear your left foot drop
It sounds so good, it sounds so fine
Now let me hear it one more time!!


---------------

Muziek voor vandaag:

The Sex Pistols - God Save the Queen



Gereleased in 1977 en een typisch voorbeeld van Punk Rock.
ECHTE Punk Rock welteverstaan. Voor er mensen beginnen zeveren over de hedendaagse "punk rock".
Ik heb er al discussies over gehad. Punk Rock van tegenwoordig is GEEN Punk Rock. Wat het dan wel is?

POP PUNK

Daarvoor wil ik de mensen verwijzen naar naar het (uitstekende) artikel over Pop Punk op Wikipedia:
Link

Maar soit, God Save the Queen is echt wel een prachtig nummertje :)


---------------


Gedachten van vandaag:

- Om een of ander reden moet ik veel te vaak boeren vandaag *burps*

- Lawrence, stop met vloeken. Das slecht voor uw gezondheid, en ge komt er niet onmiddellijk van in den hemel terecht.

- Metteko, een dialect-woord dat toch iedereen zou moeten kennen :P

1 opmerking:

Anoniem zei

Het enige dat'k daarop zeg, is dat de punkrock wordt verkracht door 14 jarige snotters die, omdat zou nou toevallig een beetje kunne jamme op'n gitaar en nog ne grotere snotter vinde die een beetje kan drumme, denke van "oh laten we een bandje oprichte en wat screame". Bullshit dus, en bovendien noemt het nog emo ook. Ik hou mij er dan ook nimeer mee bezig, en concentreer mij op muziek van weleer, en als er'ns een cd uitkomt van een groep die vijf of tien jaar geleden deugde, dan beluister ik die en stel ik meestal vast dat ze erop achteruit gaan... God ja, laatste tijd nogal in to Reel Big Fish, geen punkrock, geen punk, maar goeie Ska punk. Maar dat is uw genre ook niet zeker?