And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

zaterdag 11 augustus 2007

I'm Still Standing

Het is 1 uur 's nachts. Ik zit nog altijd achter de pc. Als de kat van huis is, dansen de muizen.
Ik moet bekennen dat dit een van de ogenblikken is dat ik echt tot rust kan komen. Zojuist nog een toertje gaan lopen. Om twaalf uur 's nachts is er geen kat te zien op straat. Ideaal toch?
Om een of andere reden heb ik echt zin gekregen om Elton John op te zetten. Vraag me niet waarom, maar op dit ogenblik past het echt wel om tracks zoals "Tiny Dancer" of "Sacrifice" op te zetten. Heb ook ontdekt dat er een track van The Lion King tussenzat. Vakkundig verwijderd. Mijn Disney-tijdperk ligt al wel even achter me. Hoewel hoewel. Ik heb nog geen maand geleden nog n's Fantasia vanonder het stof vandaan gehaald. Gewone VHS. Iets wat nu al mag gerekend worden tot iets uit het Stenen Tijdperk. Zodus. Geluisterd en nog altijd tijdloos bevonden. Klassieker. Punt.
Om even terug te komen op Elton John. Ik kick niet op z'n hedendaagse(re) nummers. In zijn jonge tijd was hij stukken beter. Candle in the Wind werd ook niet geschreven voor Lady Di, maar is de herwerking van een nummer van hem uit het gezegende jaar '73.
Glasje rode wijn erbij. Ik hoor al een stem vanuit de verte "alcoholieker!" roepen.
Ja, maar met mate.
Ach, de ironie...

Vandaag opnieuw in het ritme van twee maal lopen per dag gekomen. Ik begon het gevoel te krijgen dat ik er opnieuw aan toe was. Conditie begon weer te 'slacken', zoals ze zeggen. Het voelt alleszinds goed aan om opnieuw te kunnen lopen.

Ola, Rocket Man springt op.

She packed my bags last night pre-flight
Zero hour nine a.m.
And I'm gonna be high as a kite by then
I miss the earth so much I miss my wife
It's lonely out in space
On such a timeless flight

And I think it's gonna be a long long time
Till touch down brings me round again to find
I'm not the man they think I am at home
Oh no no no, I'm a rocket man
Rocket man burning out his fuse up here alone.

(...)

En dan te bedenken dat ik dat nummer eerst heb leren kennen via Family Guy. tss tss tss.
And I think it's gonna be a long long time...

Blijkbaar zit ik maandag en dinsdag weer alleen thuis. Ideaal om rustig werk te zoeken. Potje te koken, wat te lezen, nog wat bijkomend te trainen. Dat soort zaken. Helemaal anders dan de situatie in het begin van de week. Ik kijk er alvast naar uit.
Volgende week staat ook een "familie-bbq" gepland. Althans toch een deel van de familie. Daarna is er schijnbaar in het Kasteel van Horst soort van Middeleeuwse opendeur te doen. Sommigen zullen Horst wel kennen als het kasteel van de Rode Ridder. Het kasteel bestaat echt, de Roder Ridder vooralsnog niet (de wijn begint blijkbaar al te werken).
I dunno, ziet er wel leuk uit om n's naartoe te gaan. Kan altijd interessant zijn.

Om een of andere reden vind ik momenteel dat Elton John qua stem op Billy Joel trekt.

Oh wel, uiteindelijk heb ik hier nog m'n mailtjes nagekeken. Ik heb de deuren vastgedaan. Mss toch maar beter tijd om de bedstee op te zoeken.

Slaapwel.

PS: en wie vindt er in hemelsnaam die lay-out nie goe???

Geen opmerkingen: