And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

dinsdag 14 augustus 2007

The Doctor? Doctor who?

Morgen bbq.
Lawrence speelt wederom kok.
Lawrence gaat proberen om risotto klaar te maken. PROBEREN. Nog nooit klaargemaakt. Nog geen idee hoe de techniek juist in mekaar zit, maar hey, de ideale voedingsbodem voor een nieuw avontuur. Woo-hey!
Anyways, welke andere gerechten zijn te maken met korte korrelrijst? Buiten sushi dan. Leuk om te maken, maar zoiets past niet bij een bbq.
Ok, ok, ik hoor al een paar mensen denken "en risotto wel ofzo?"
Geen idee. We zien wel als het zover is.
Maar eerlijk: iets als dit kan toch moeilijk slecht zijn?


Net klaar met de voorbereidingen van de couscous. Ik weet dat normaal gezien couscous onmiddellijk na het klaarmaken zou geserveerd moeten worden, maar met alle respect voor Noord-Afrikanen lap ik die regel aan m'n laars, en laat alles een nachtje weken in de ijskast.

Rijst, frieten, couscous, ik denk wel dat er wat betreft voorgerecht wel genoeg alternatieven zijn.

Het gisteren nog n's gehad over tatoeages. Het aantal keren dat m'n moeder zei dat "als ge ooit een tatoeage laat zetten smijt ik u buiten" zijn al lang niet meer op de vingers van 1 hand (of op de vingers van meerdere handen) te tellen.
But believe me mates, van zodra ik hier buitenstap is het eerste wat ik doe naar een tatoeage-shop wandelen op daar lekker een tekeningetje te laten zetten. En dan liefst een dat ikzelf ontworpen heb. Er zijn redelijk veel mensen die weten dat ik een anti-tribalist ben. En daar blijf ik nu eenmaal bij. Waarom trots rondlopen met een tatoeage die bij wijze van spreken "de grootste mongool*" zou kunnen zetten? Het is overigens 1. een mode-verschijnsel en Lawry is zo al geen meeloper in de kudde, en 2. tribals zijn oorspronkelijk bedoeld om een status aan te duiden, en niet om het lichaam van de eerste de beste "fag" mee te versieren. Wilt ge een echte? Verhuis dan naar Polynesië of Nieuw-Zeeland! Dan geeft ge mij alvast geen ideale reden meer om u te bekritiseren.
Ik heb al evenmin respect voor de mannen die met tattoo's van blote vrouwen, draken, ed. rondlopen. Wees in hemelsnaam is creatief! Piraten zijn niet meer van deze tijd. Ahr, yer wrong, matey. God, al de keren dat ik dat volk niet zag voorbijkomen dat ik iets had van "aha, daar loopt weer ne mislukten Jack Sparrow."
Tot daar mijn betoog.**

De laatste dagen is er ne quote uit de film 'Jarhead' die om een of andere reden door m'n hoofd blijft spoken.
The Bible says "Thou shalt not kill." But hear this: FUCK THAT SHIT!

Uitgesproken door Jamie Foxx, hoewel ik 'm net iets toffer vond in films als Collateral en Miami Vice.
Zonet een vreselijke versie gehoord van "Hey Joe". De stem klonk alvast op Bob Dylan

De combinatie is bah. Helaas.

Dr. Who, ik krijg er niet genoeg van. Tijdelijke hype, I know, maar wel een van de beste tot nu toe. Kan ik er veel aan doen mmh? (ja!). Maar het is en blijft de langstlopende scifi-reeks in de geschiedenis, dus het zegt alvast wel iets. Ik weet ze er altijd wel uit te pikken. En aangezien we vandaag goed gezind zijn (zeker na al die kritiek):

Dr. Who - The Runaway Bride - Deel 1 (met Catherine Tate)


De rest van de delen:
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6

Maar goed, tijd voor mij om nog eventjes te gaan lopen, en tijd voor u om te wachten op een nieuwe blog!

Au revwaar!

* Mijn referentie naar dit woord is allerminst een uithaal naar personen lijdend aan het Syndroom van Down. Indien beledigd, dan bied ik hierbij mijn verontschuldigingen aan aan desbetreffende personen.
** Indien kritiek op dit betoog, dan refereer ik met plezier naar artikels 19 en 25 van de Belgische grondwet inzake vrijheid van meningsuiting.

Geen opmerkingen: