And Caesar's spirit, ranging for revenge,
With Ate by his side come hot from hell,
Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;
That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
(William Shakespeare, "Julius Caesar", Act III, scene 1)

maandag 13 augustus 2007

Vive La Liberté!

Vandaag wederom een belangrijke gebeurtenis in het leven van de auteur dezer blog. Ik ben begonnen aan twee boeken tegelijk. Vraag me niet waarom, maar ik had er opeens zin in. Welke twee boeken vraagt u zich dan waarschijnlijk af. Wel:
1. Dune, door Frank Herbert
2. Guerrilla Warfare, door Ernesto "Ché" Guevara

Het ene een literair meesterwerk, het andere een boek dat gewoon leuk is om te lezen.
Dune... het is nu ondertussen al meer dan negen jaar geleden dat ik 'm voor het eerst gelezen heb. Ik herinner me het als de dag van gisteren.

**Flashback**

Palermo, Sicilië.
Het tweede jaar latijn van het Koninklijk Atheneum in Aarschot voor een week op reis in Sicilië, samen met leerlingen van Kessel-Lo.
De tweede nacht.
Lawrence slaapt samen met Nils in een kamer, een goeie vriend waarmee hij nog heeft samengezeten in het lager onderwijs.
Lawrence: welke boeken hebt gij bij?
Nils: De Duin-reeks (nederlandse vertaling). Die zijn van m'n vader, maar ik heb die maar meegenomen.
Lawrence: Mag ik de eerste lenen om te lezen?
Nils: doe gerust.

**Einde Flashback**

Vanaf toen ben ik de reeks beginnen lezen, hoewel ik nooit meer heb gelezen dan de eerste vier boeken (van de zes).Ondertussen is het ook weer even geleden (paar jaartjes) dat ik nog een boek ervan heb vastgenomen. De laatste keer dateert ook weer van m'n bibliotheek-era. 5 jaar geleden ofzo? Zoiets.
Dit jaar zag ik in de Slegte het eerste boek liggen voor zes euro. Hmm, zes euro voor een stukje nostalgie is altijd de moeite waard vind ik persoonlijk. Nadien heeft het boek mooi in m'n boekenkast gestaan, maar ik heb het niet meer aangeraakt.
Tot! Tot... ik gisteren opeens voorbij een soundtrack-website kwam met een review van "Children of Dune" naar de mini-serie uit 2003. Gecomponeerd door Brian Tyler overigens (klik).
De soundtrack even gedownload (is dat niet illegaal?)en ik moet eerlijk toegeven dat dit een prachtig werk is. Voor de soundtrack-liefhebbers: dit is een must-have. "Summon the Worms" werd/wordt overigens gebruikt als intro voor Peking Express.
Na het horen van de soundtrack kreeg ik opeens weer die "goesting" (voor de meer geletterden onder ons: ik kreeg opnieuw de smaak te pakken) om da boek vast te pakken, en voila. Leesplezier bij de vleet nietwaar?
Het hele verhaal ga ik hier echt niet uit de doeken doen. De blog moet wat leesbaar blijven. Gebruik google! De boeken lezen kan ook een oplossing zijn.

Over dat tweede boek zal ik maar niet verder uitwijden. Koen heeft deze blog nog niet gelezen, maar de blogtitel deed hem alvast vermoeden dat het over niks anders zou gaan als oorlog, maar daar beperk ik me nu alvast in. Laat het ons erbij houden dat ik geen "fan" ben van Ché, maar dat ik gefascineerd ben door de denkwijzes van deze persoon. Om het volk dat deze blog maar even snel overloopt wat nieuwsgieriger te maken, alhier een foto. maar even duidelijk maken: je ne suis pas un communiste!


Vanaf vandaag ingeschreven bij de vdab als werkzoekende. De beste oplossing voor mensen die stoppen met studeren, aangezien het kindergeld dan maandelijks blijft arriveren. Er ligt hier ook alvast de kandidatuur voor de Federale Politie, maar geen idee of ik er ooit op zal ingaan.

Gisteren ook alvast de christmas-special gezien van dr. Who seizoen 3. De enige aflevering van de drie nieuwe seizoenen die ik nog niet gezien had. Goed nieuws: Catherine Tate, die alle liefhebbers van British Comedy toch moeten kennen (en zo niet: klik ), gaat heel seizoen meespelen. Als dat niet super is, dames en heren!
Ondertussen ook alvast Guy 'Reno 911!' (The biggest little city in the world!) aangepraat. Op een blog reclame maken doet blijkbaar wel veel. Yay!

Vanaf vandaag alleen thuis voor twee dagen. Eindelijk tijd om ns uitgebreid te trainen zonder argwanende ogen in de rug te krijgen (ok ok, ik overdrijf wel wat :P).
But hey, that's where the fun starts.

and it starts riiiiight...

NOW!

Geen opmerkingen: